Snapchat opatentował technologię rozpoznawania zawartości snapów

MCSkomentuj
Snapchat opatentował technologię rozpoznawania zawartości snapów
{reklama-artykul} Snapchat planuje wprowadzanie mechanizmu rozpoznawania zawartości zdjęć. Wszystko po to, by reklamy były jeszcze bardziej spersonalizowane. Analizowane zatem będą nie tylko metadane plików graficznych, lecz sama ich zawartość.

Już rok temu producent złożył wniosek patentowy, w którym opisuje działanie technologii, lecz dopiero teraz jego treść została opublikowana ma łamach amerykańskiego Urzędu Patentowego.

Na dzień dzisiejszy reklamodawcy bazują na geofiltrach, pobierających informacje o współrzędnych GPS. Prawdopodobnie wkrótce zaczną stosować również filtry fotograficzne.

W patencie podano przykład nowojorskiego drapacza chmur, na którym uwieszony jest King Kong.

patentPrzykładowe zastosowanie technologii.

Za inny przykład niech posłuży snap z filiżanką kawy, na który nałożono reklamę zachęcającą do wypicia kawy w pobliskiej kawiarni. Gdy z kolei stworzymy snapa z konkretnym posiłkiem, poznamy liczbę zawartych w nim kalorii.

patent2Schemat nakładania reklamy na przykładowy obiekt

Na chwilę obecną nie wiadomo, kiedy nowy pomysł Snapchata zostanie wcielony w życie.

Źródło: theverge.com

Udostępnij

MC