Space Marine Defense – pomysł dobry, ale… (recenzja gry)

Przemyslaw KreftSkomentuj
Space Marine Defense – pomysł dobry, ale… (recenzja gry)

Tak zwana obrona wieży (tower defense) to gatunek gier, który na dobre zagościł również na smartfonach. Nic dziwnego – oferuje elementy strategiczne, nieustannie rosnący poziom trudności i sporo satysfakcji z odpierania coraz liczniejszych ataków.

Space Marine Defense to stosunkowo nowy przedstawiciel gatunku. Mamy tu do czynienia z nieco niestandardowym podejściem. Zamiast budowania kolejnych wież, jesteśmy w centrum akcji i staramy się odpierać wrogów nadchodzących ze wszystkich stron. Wszystko ujęte w kosmiczną oprawę.

Space Marine Defense – kosmiczna obrona wieży

Cena: 0 zł / Zawiera reklamy / Umożliwia zakupy w aplikacji / Zakupy w aplikacji: 4,19 zł – 369,99 zł / Wymaga Androida: 9 i nowsze
Space Marine Defense

Mechanika gry nie jest specjalnie wymagająca. W miarę postępów przybywa nam punktów doświadczenia, które wymieniamy na karty z bronią i ulepszeniami. Później dostępne są również akcje specjalne, które mogą nas wspomóc w trudnej sytuacji (odepchnięcie wrogów od bazy, leczenie itd.).

Nie brakuje oczywiście tzw. bossów, którzy nadchodzą na zakończenie poziomu/rozdziału. Wszystko to jest dość spójne. Zwłaszcza w połączeniu ze starannie wykonaną oprawą graficzną.

Space Marine Defense

Grać możemy za darmo. Oczywiście nie brakuje mikropłatności (wyłączenie reklam, pakiety ulepszeń itp.) – niestety są dość nachalne.

Tym samym dochodzimy do minusów, których jest dużo. Zbyt dużo. Wspomniane mikropłatności już po przejściu kilku poziomów zaczynają sprawiać wrażenie wymaganych dla dalszych postępów. Brakuje możliwości przyspieszenia czasu w grze. Brakuje urozmaiceń zabawy – schemat z jedną wieżą-postacią na środku szybko traci na świeżości. System ulepszeń broni jest nieczytelny i często pojawiają się przypadkowe karty – trudno zaplanować strategię.

Space Marine Defense budzi mieszane uczucia. Z jednej strony całkiem dobrze wykonana i miła dla oka rozgrywka. Z drugiej niedociągnięcia i zachłanna monetyzacja. Powiedzmy, że ocena końcowa to takie 5/10.

Udostępnij

Przemysław KreftPrzemek prowadził na łamach serwisu instalki.pl cykl artykułów "Aplikacje tygodnia" polecając ciekawe gry i aplikacje mobilne, po które warto sięgnąć w wolnym czasie.