Spotify wchodzi na rynek NFT
Niewymienialne tokeny to temat niezwykle kontrowersyjny, lecz niezbyt medialny w ostatnim czasie. Doczekaliśmy się bowiem informacji, że sprzedaż NFT spadła o ponad 92 procent, co rzecz jasna nie jest zbyt dobrą wiadomością dla wszystkich tych osób, które w tę technologię zainwestowali. Poza tym na scenę blockchain wkroczyła firma Meta. To samo planuje uczynić Spotify. O co dokładnie chodzi?
Redakcja portalu Music Ally poinformowała o rozpoczęciu testów kontrowersyjnej funkcji na terenie Stanów Zjednoczonych. Część użytkowników korzystających z aplikacji Spotify na Androida może już przeglądać galerie NFT promowane przez niektórych artystów (chociażby Steve Aoki i The Wombats). Kliknięcie w wybraną treść przenosi konsumentów na specjalną stronę, gdzie mogą dokonać zakupu wirtualnego tokenu.
Rzecznik prasowy Spotify potwierdził plany implementacji nowości:
Spotify przeprowadza test, w którym pomoże małej grupie artystów promować ich istniejące oferty NFT poprzez ich profile artystyczne. Rutynowo przeprowadzamy szereg testów w celu poprawy doświadczeń artystów i fanów. Niektóre z tych testów torują drogę do szerszego doświadczenia, a inne służą jedynie jako ważna nauka.
Mało kto zaczął krzyczeć z radości po tym ogłoszeniu. Większość osób używających Spotify zdecydowanie potępiła wchodzenie na rynek NFT. Oliwy do ognia dolała ostatnia ankieta wysłana przez deweloperów – użytkownicy mogli za jej pomocą wyrazić swoje zainteresowanie rynkiem blockchain. To także zostało skrytykowane, ponieważ subskrybenci oczekują wprowadzenia użytecznych i oczekiwanych od dawna funkcjonalności.
Spotify oczywiście nie będzie czerpać zysków ze sprzedaży NFT na swojej platformie – jedynie pozwoli artystom na promowanie własnych galerii wykorzystując samą platformę. Publiczne wdrożenie funkcji zapewne będzie zależeć od jej popularności w fazie testów. Jeśli mało kto zdecyduje się na zakup tokenów, to raczej Spotify nie zdecyduje się na rozszerzenie zasięgu nowości. Pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość.
Źródło: Music Ally