Okazuje się, że Windows 7 już pod koniec roku 2010 osiągnął piątą część rynku. W ciągu roku 2010 Windows XP stracił prawie 10 punktów procentowych i osiągnął udział w wysokości 56,72%, Vista straciła ponad 5 punktów procentowych (12,11%), z kolei Windows 7 zanotował wzrost o ponad 13 punktów procentowych i osiągnął wynik 20,87%. W marcu 2011 Windows 7 ma już 24,17% udziałów w rynku. Już niedługo udziały Visty spadną poniżej poziomu 10%, a XP-eka – poniżej 50%.
W trzy miesiące po premierze, Windows 7 zdążył zostać sprzedany w ilości 60 mln licencji. Po 15 miesiącach przekroczono magiczną granicę 300 mln licencji. Oznacza to, że Microsoft sprzedawał miesięcznie 20 mln licencji najnowszej wersji systemu operacyjnego. Teraz sprzedaż idzie nieco wolniej, jednak za jakiś czas nadejdzie kilka wydarzeń (szkoła, Święta), które przyspieszą tempo sprzedaży W7.
Źródło: TechSpot