System cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony konsumentów. Brytyjski oddział sklepu Amazon poinformował, że przedsprzedaż Windows 7 okazała się wielkim sukcesem. W ciągu zaledwie 8 godzin od uruchomienia oferty skorzystało z niej więcej użytkowników niż przez cały okres poprzedzający premierę Visty. Windows 7 okazał się bestsellerem przebijając popularnością nawet najnowszą część powieści o Harrym Potterze.
Windows 7 sprzedawany jest jako pełna wersja oraz uaktualnienie. Aktualizacja systemu możliwa jest z Windows XP oraz Vista – w tym przypadku koszt zakupu licencji jest nieco niższy w stosunku do ceny pełnej wersji. Do dyspozycji klientów oddano edycje Home Premium, Professional i Ultimate które dostępne są w wersjach BOX oraz OEM. Na wybrane rynku trafiła również edycja Family Pack która umożliwia instalację systemu na trzech komputerach w obrębie jednego gospodarstwa domowego. Pakiet rodzinny sprzedawany jest w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie, a także w wybranych krajach Europy (niestety nie w Polsce).
Premierze nowego Windowsa towarzyszą liczne akcje marketingowe. Na specjalnie utworzonym kanale YouTube znajdziemy filmy promujące Windows 7. W związku z premierą zapowiedziano otwarcie kafejki Windows w Paryżu oraz pierwszy sklep Microsoft Store w USA który konkurować ma z salonami Apple Store.
Microsoft uruchomił stronę internetową poświęconą premierze Windows 7 gdzie znajdziemy bezpośrednie relacje z imprez promocyjnych, a także materiały informacyjne.