Ticktail to szwedzki projekt, który rozwija się od 10 miesięcy, zdobywając coraz większe uznanie wśród przedsiębiorców. Za pomocą kilku kroków umożliwia otworzenie własnego sklepu internetowego, bez konieczności posiadania wiedzy programistycznej. W przeciągu kilku minut można stworzyć internetowy sklep oferujący dowolne produkty. Co ciekawe, projekt umożliwia bezpośrednie podpięcie pod PayPal, dzięki czemu już po wstępnej konfiguracji i dodaniu pierwszych produktów, klienci mogą je nabyć.
Pomysłodawcą jest 26 letni Carl Waldekranz, pracujący wcześniej w dziale marketingu Spotify. Platformę stworzył w oparciu o interfejs Tumblr – sieć popularnych blogów wśród nastolatków. Główną ideą Ticktaila jest koncentracja wyłącznie na sprzedawanych produktach, bez konieczności tracenia czasu i pieniędzy na SEO. Na dzień dzisiejszy z platformy korzysta ponad 10 tys. użytkowników i wszystko wskazuje na to, że wraz z ekspansją na Europę Zachodnią i USA, ma szansę wyrosnąć na największą tego typu platformę e-commerce.
Źródło: Economist