TikTok wprowadza opcję nagrywania dłuższych filmów
TikTok to obecnie najpopularniejsza platforma społecznościowa na świecie, która każdego dnia przyciąga ogromną bazę użytkowników. Nic więc dziwnego, że firma ByteDance za wszelką cenę próbuje ich przy sobie zatrzymać – nawet kosztem zmiany nawyków konsumenckich. Regularnie bowiem wprowadzane są nowości, które sugerują próbę „walki” z innymi serwisami.
Przez dłuższy czas TikTok pozwalał na nagranie i publikację treści o maksymalnej długości 60 sekund. W ubiegłym roku zwiększono ten limit do 180 sekund, co spotkało się z dosyć mieszanym odbiorem wśród społeczności (osobiście jestem zwolennikiem tej zmiany). Wygląda jednak na to, że platforma jeszcze bardziej chce przestać być kojarzona z krótkimi formami wideo.
Część użytkowników (w tym analityk mediów społecznościowych, Matt Navarra) otrzymała specjalne powiadomienie informujące o możliwości nagrywania filmików trwających nawet… 10 minut. Długość ta wydaje się dosyć kuriozalna jeśli chodzi o TikToka i oczywiście nie należy spodziewać się, że nagle wszyscy influencerzy zaczną kręcić vlogi rodem z YouTube.
TikTok creeping in on YouTube territory
I can now upload videos up to 10 minutes long pic.twitter.com/P2Mbf4ygWV
— Matt Navarra (@MattNavarra) February 28, 2022
Zawsze myślimy o nowych sposobach, aby przynieść wartość naszej społeczności i wzbogacić doświadczenie TikTok. W zeszłym roku wprowadziliśmy dłuższe filmy, dając naszej społeczności więcej czasu na tworzenie i rozrywkę na TikTok. Dzisiaj jesteśmy podekscytowani, że możemy zacząć wprowadzać możliwość przesyłania filmów trwających do 10 minut, co, mamy nadzieję, wyzwoli jeszcze więcej kreatywnych możliwości dla naszych twórców na całym świecie.
Opcja tworzenia 10-minutowych filmików powinna więc być powoli udostępniana wszystkim użytkownikom. W teorii zmiana pozwoli na nagrywanie bardziej kreatywnych treści, lecz warto pamiętać, że części składowych jest o wiele więcej. Im dłuższe materiały, tym algorytmy TikToka mają o wiele więcej danych do przetworzenia.
Może więc się okazać, że skuteczność systemu pozycjonowania i dobierania filmów w sekcji „Dla ciebie” diametralnie spadnie. Zapewne deweloperzy zdają sobie z tego sprawę, lecz przed nimi sporo pracy, by usprawnić dotychczasowe mechanizmy. Matt Navarra proponuje stworzenie specjalnej sekcji na platformie, gdzie pojawiać się będą wyłącznie dłuższe formaty.
Brzmi to dosyć zabawnie biorąc pod uwagę fakt, że wszystkie inne usługi wprowadzają nowości zachęcające do tworzenia krótszych materiałów. Zobaczymy co z tego wyjdzie – możecie dać znać czy zauważyliście na TikToku już filmiki trwające dłużej niż 3 minuty.
Źródło: The Verge, Twitter / Foto. TikTok