Niejednokrotnie w trakcie naszych transmisji na żywo prowadzonych na łamach TikToka, apelowaliśmy o to, aby nie przekazywać nam napiwków. Prezenty na TikToku da się kupować za monety, na które to z kolei wydaje się realne pieniądze. Jak popularna jest taka forma wspierania twórców? Szalenie. TikTok stał się jeszcze w minionym roku pierwszą aplikacją nie będącą grą, w której konsumenci wydali 10 miliardów dolarów (ok. 39,4 miliarda złotych).
TikTok zarobił 10 miliardów dolarów na zakupach użytkowników
Według najnowszych danych udostępnionych przez analityków z data.ai, TikTok dołączył do panteonu chwały. To piąta aplikacja mobilna w historii, w obrębie której konsumenci wydali już ponad 10 miliardów dolarów. Wcześniej taki rezultat udało się osiągnąć wyłącznie grom. Mowa o tytułach określanych nierzadko jako pay-2-win: Candy Crush Saga (12 mld dolarów), Honor of Kings, Monster Strike i Clash of Clans.
- Pobierz: TikTok (Android)
- Pobierz: TikTok (iOS)
2023 rok TikTok zaczął od wyniku na poziomie 6,2 miliarda dolarów. Oznacza to, że na przestrzeni minionych 12 miesięcy konsumenci wydali na monety 3,8 miliarda dolarów. W 2022 roku było to „tylko” 3,8 miliarda dolarów. Należy zauważyć, że wzrost nie był tak imponujący jak w roku 2022.
Ceny monet na TikToku w Polsce kształtują się następująco:
- 70 monet – 3,79 zł
- 350 monet – 18,99 zł
- 700 monet – 37,99 zł
- 1400 monet – 75,99 zł
- 3500 monet – 189,99 zł
- 7000 monet – 379,99 zł
- 17500 monet – 945,99 zł
Za monety da się kupować prezenty, które następnie przekazuje się twórcom. Influencerzy mogą wypłacać prezenty w postaci prawdziwych pieniędzy. TikTok zachowuje jednak aż 50 procent kwoty. Widzicie już zapewne, że nie jest to najlepsza forma wsparcia dla internetowych celebrytów. Wspierając ich bezpośrednio można im fundować znacznie większy zastrzyk gotówki.
(Nie)zaskakujące podium nacji, które wydają najwięcej
Jak podaje data.ai, lwią część nabywców wirtualnych monet stanowili internauci ze Stanów Zjednoczonych i Chin. Oba te rynki odpowiadały łącznie za 60 procent przychodów. Każdy z nich ma w tym ok. 30 procent udziałów. Na dalszych miejscach rankingu szczodrości znaleźli się użytkownicy apki z Arabii Saudyjskiej, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Japonii. Łącznie odpowiadali za 13 procent zakupów.
Oczywiście kwota 10 miliardów dolarów pochodząca z zakupów użytkowników to niewielki wycinek zarobków platformy TikTok. Firma zarabia przede wszystkim na reklamach.
Źródło: data.Ai