To będzie rewolucja. Microsoft może na dobre odmienić pakiet Office

Aleksander PiskorzSkomentuj
To będzie rewolucja. Microsoft może na dobre odmienić pakiet Office
Microsoft w ostatnim czasie bardzo mocno eksperymentuje z ChatGPT – popularnym modelem sztucznej inteligencji zaprojektowanym przez firmę OpenAI. The Information donosi, iż amerykańska firma testuje nową wersję ChatGPT w ramach integracji z programami takimi, jak Word, PowerPoint czy Outlook.

Jeśli faktycznie Amerykanom udałoby się zintegrować wspomniany model AI ze swoim pakietem biurowym, to byłaby niemała rewolucja.

Microsoft wie, że AI to przyszłość

Microsoft ma obecnie sprawdzać, jak ChatGPT radzi sobie w kontekście poprawy wyników wyszukiwania między innymi w Outlooku – tak, aby użytkownicy nie musieli korzystać ze specjalnych słów kluczowych, a mogli postawić na bardziej “naturalne” metody wyszukiwania. Sztuczna inteligencja mogłaby w tym przypadku również sugerować odpowiedzi na maile oraz pozwolić na szybszą komunikację i wymianę informacji.

W ostatnim czasie pisałem dla Was też o tym, iż Microsoft chciałby, aby ChatGPT przydał się w kontekście wyszukiwarki Google.

microsoftofficeopenai2
fot. Unsplash.com

Ilość zastosowań algorytmów jest bardzo szeroka, ale na drodze staje kilka poważnych problemów. Jednym z nich jest oczywiście prywatność. Wprowadzane dane będą przetwarzane w tle, a ich wyciek w środowisku korporacyjnym raczej nie byłby dla nikogo zbyt mile widzianą sytuacją. Nie wiadomo jeszcze, jak dokładnie Microsoft chciałby skorzystać z AI w przypadku programów takich, jak Word czy PowerPoint.

Jeśli tylko obrazki po wklejeniu do Worda nie zniszczyłyby formatowania dokumentu, to chyba wszyscy bylibyśmy zadowoleni.

Microsoft już teraz korzysta z AI w swoich aplikacjach do produktywności. PowerPoint podsuwa podpisy do obrazów i slajdów, a algorytmy w Teamsach niwelują echo oraz ogólne wrażenia akustyczne podczas korzystania z programu. Przyszłość Office’a zapowiada się naprawdę ekscytująco.

Nie pozostaje nam nic innego, jak tylko czekać na więcej szczegółów w tej sprawie.

Źródło: The Information / fot. Unsplash.com

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.