Ubisoft stworzył wirtualnego asystenta dla graczy

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Ubisoft stworzył wirtualnego asystenta dla graczy
Wirtualni asystenci to w zasadzie nic nowego. Na rynku dostępny jest m.in. Google Assistant, Siri, Cortana czy Alexa. Ubisoft postanowił rozszerzyć to grono o asystenta zorientowanego na graczy.

Jak nietrudno się domyślić, jest on ściśle związany z platformą Uplay i Ubisoft Club. Sam, którego imię najprawdopodobniej nawiązuje do głównego bohatera serii Splinter Cell, potrafi odpowiedzieć na większość pytań związanych z grami.

Można go np. zapytać o to, ile w ostatnim czasie graliśmy w dany tytuł lub jakie są „easter eggi” w najnowszej odsłonie Assassin’s Creed. Asystent jest bezpośrednio połączony z naszym kontem Ubisoftu, tak więc może przykładowo analizować naszą formę w grach sieciowych i sugerować poprawki, dzięki którym będzie nam szło lepiej.


Sam bazuje na systemie Google Cloud Dialogflow, który umożliwia mu w miarę naturalne rozumienie konwersacji z człowiekiem. Już teraz potrafi poprawnie rozpoznawać akronimy popularnych gier – np. ACO (Assassin’s Creed Origins).

Prace nad Samem trwają już od ponad roku. Obecnie aplikacja jest dostępna w wersji beta na Androida i iOS – póki co niestety wyłącznie na terenie Kanady.

Celem Ubisoftu jest stworzenie bota, który będzie w stanie pomagać graczom w ich ulubionym hobby. „Sam zapewnia naszym fanom spersonalizowane doświadczenie i dostarcza im dokładnie tego, czego chcą, by sami spędzali mniej czasu na szukaniu, a więcej na graniu” – tłumaczy Stephanie Perotti z Ubisoftu.

Źródło: Ubisoft

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.