Jak nietrudno się domyślić, jest on ściśle związany z platformą Uplay i Ubisoft Club. Sam, którego imię najprawdopodobniej nawiązuje do głównego bohatera serii Splinter Cell, potrafi odpowiedzieć na większość pytań związanych z grami.
Można go np. zapytać o to, ile w ostatnim czasie graliśmy w dany tytuł lub jakie są „easter eggi” w najnowszej odsłonie Assassin’s Creed. Asystent jest bezpośrednio połączony z naszym kontem Ubisoftu, tak więc może przykładowo analizować naszą formę w grach sieciowych i sugerować poprawki, dzięki którym będzie nam szło lepiej.
Sam bazuje na systemie Google Cloud Dialogflow, który umożliwia mu w miarę naturalne rozumienie konwersacji z człowiekiem. Już teraz potrafi poprawnie rozpoznawać akronimy popularnych gier – np. ACO (Assassin’s Creed Origins).
Prace nad Samem trwają już od ponad roku. Obecnie aplikacja jest dostępna w wersji beta na Androida i iOS – póki co niestety wyłącznie na terenie Kanady.
Celem Ubisoftu jest stworzenie bota, który będzie w stanie pomagać graczom w ich ulubionym hobby. „Sam zapewnia naszym fanom spersonalizowane doświadczenie i dostarcza im dokładnie tego, czego chcą, by sami spędzali mniej czasu na szukaniu, a więcej na graniu” – tłumaczy Stephanie Perotti z Ubisoftu.
Źródło: Ubisoft