AMD FSR 3 to najnowsza wersja technologii zaawansowanego upscalingu, będąca odpowiedzią na NVIDIA DLSS 3. Funkcja debiutująca z rocznym opóźnieniem względem rozwiązania konkurencji pojawiła się w pierwszej grze w październiku tego roku. Największą innowacją było oczywiście FSR 3 Frame Generation, czyli sztuczne generowanie klatek zapewniające jeszcze większy przyrost liczby FPS. teraz AMD poinformowało, że udostępniło otwarty kod AMD FSR 3.0.
Otwarty kod AMD FSR 3.0 dostępny w sieci
14 grudnia otwarty kod AMD FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3.0) został udostępniony w ramach zestawu deweloperskiego AMD FidelityFX SDK na GPUOpen. Każdy może go pobrać lub skorzystać z rozszerzenia do Unreal Engine 5.
Jak podaje producent, najnowsza wersja FSR 3.0 została zoptymalizowana do działania ze zmiennym odświeżaniem (VRR), takim jak to oferowane przez technologię AMD FreeSync.
AMD FSR 3 pojawiło się m.in. w nowej grze Avatar Frontiers of Pandora. Działaniu techniki AMD przyjrzało się już wielu youtuberów. Każdy z nich był szalenie ciekaw tego, czy „czerwonym” udało się poprawić działanie FSR w najnowszym wydaniu. Wygląda na to, że… tak!
Jutro FSR 3.0 pojawi się w grze Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name. AMD w ostatnim czasie do listy tytułów kompatybilnych z FSR 3.0 w niedalekiej przyszłości dodało Farming Simulator 22, Starfield, Warhammer 40,000: Darktide oraz Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin.
Które karty obsługują AMD FSR 3?
W przeciwieństwie do technologii NVIDIA DLSS 3, otwarta technika AMD FSR 3 obsługuje całe zatrzęsienie kart graficznych. Na liście tych kompatybilnych są układy:
- AMD Radeon 7000
- AMD Radeon 6000
- AMD Radeon 5000
- Nvidia RTX 4000
- Nvidia RTX 3000
- Nvidia RTX 2000
- Nvidia GTX 16xx
- Nvidia GTX 10xx
Źródło: AMD