Unity to jeden z czołowych obecnie silników do tworzenia trójwymiarowych i dwuwymiarowych gier komputerowych, animacji i wizualizacji. Ze względu na elastyczność i gigantyczny potencjał, korzystają z niego deweloperzy zarówno amatorzy, jak i profesjonaliści. W sieci pojawiła się właśnie aktualizacja Unity 6, przynosząca garść istotnych usprawnień. Osoby tworzące gry na komputery, konsole oraz te mobilne na Android i iOS powinny się nią zainteresować.
Unity 6 wydane. Co nowego?
Wiele firm robiących gry stawia na swoje autorskie silniki. Inne decydują się na wykorzystanie uniwersalnych propozycji, pokroju Unreal Engine, które to jednak dla niektórych twórców są zbyt złożone. Unity to idealne i przystępne środowisko do kreowania tytułów przeznaczonych na tak superwydajne komputery, jak i legitymujące się znacznie mniejszą mocą obliczeniową smartfony i tablety. Silnik Unity 6 zawiera kilka kluczowych nowości w porównaniu do poprzednika.
- Pobierz: Unity (Windows)
- Pobierz: Unity (macOS)
Unity 6 reklamowane jest jako aktualizacja pomagająca tworzyć gry jeszcze szybciej i kierować je na jeszcze więcej platform. Twórcy zapewniają, że wydajność renderowania i jakość wzrosły nawet o 50 procent względem poprzednich wydań. Nowinką jest chociażby Spatial-Temporal Post-Processing (STP), pozwalające w czasie rzeczywistym skalować rendery o niskiej rozdzielczości, aby poprawić wydajność gry. Ulepszono również renderowanie środowiskowe nieba, wody, piany i roślinności, aby uzyskać bardziej realistyczne środowiska w grze.
Unity 6 to także zaktualizowana biblioteka Sentis AI, umożliwia grom obsługę SI w czasie rzeczywistym na podstawie danych z kamer, mikrofonów i innych czujników. Zmiany nie ominęły UI Toolkit oraz narzędzi do edycji gier, takich jak ProBuilder i Cinemachine, które zostały usprawnione w celu zwiększenia produktywności.
Nowa wersja dodała obsługę systemu Windows na platformach Arm zarówno dla edytora, jak i dla skompilowanych aplikacji dla komputerów z układami Qualcomm Snapdragon X.
Szczegółowe informacje na temat Unity 6, a tych jest naprawdę sporo, prześledzicie na oficjalnym blogu, w tym miejscu.
Źródło: Unity.com