Unreal Engine 5.2 nareszcie zadebiutował. Wprowadza wiele nowości

Anna BorzęckaSkomentuj
Unreal Engine 5.2 nareszcie zadebiutował. Wprowadza wiele nowości
Stało się. Po kilku miesiącach oczekiwania Epic Games udostępniło kolejną duża aktualizację do swojego silnika graficznego Unreal Engine. Mowa o aktualizacji 5.2, namiastkę której w marcu poznała publika podczas tegorocznej konferencji GDC. Poszerza ona możliwości tego zestawu narzędzi o wiele ciekawych funkcji. Jakich? Przekonaj się.

Unreal Engine 5.2, czyli jeszcze lepszy silnik graficzny

Unreal Engine 5.2 powinien pozwolić na jeszcze sprawniejsze generowanie realistycznej grafiki. Jedną z nowości silnika jest platforma programistyczna PCG (ang. Procedural Content Generation), która może być wykorzystywana do definiowania zasad i parametrów przy tworzeniu dużych scen z użyciem zasobów Unreal Engine. Jest to funkcja póki co eksperymentalna, ale może ona działać w grze lub w innej aplikacji RTA, a dzięki niej świat jest w stanie reagować na zmiany w rozgrywce lub geometrii.

Kolejna nowa funkcja Unreal Engine 5.2 to Substrate – nowy sposób tworzenia materiałów, który daje większą kontrolę nad wyglądem i stylem obiektów używanych w aplikacjach RTA takich jak gry oraz przy tworzeniu zawartości liniowej. Po włączeniu Substrate zastępuje dotychczasowy zestaw modeli cieniowania znacznie bogatszym zestawem narzędzi. Jest on szczególnie przydatny przy opisywaniu struktur wielowarstwowych – na przykład płynu rozlanego na metalu lub kurzu, który osiadł na lakierze.

Dobre wieści dla użytkowników sprzętu Apple

Unreal Engine 5.2 wprowadza ponadto wiele ulepszeń w zakresie zestawu narzędzi do produkcji wirtualnej. Na przykład, od teraz twórcy mogą kontrolować jednocześnie wiele wirtualnych kamer w pojedynczej instancji edytora. Poza tym niebawem Epic Games wyda na iPadach mobilną wersję edytora ICVFX. ICVFX to metoda tworzenia efektów wizualnych wykorzystywana chociażby przy kręceniu serialu Mandalorian.

unreal-engine-5-2-icvfx

Edytor ICVFX na iPadzie. | Źródło: Epic Games

Pozostając w temacie Apple warto wspomnieć, że Unreal Editor oferuje od teraz natywne wsparcie dla platformy Apple Silicon. Co to oznacza? Ano to, że Unreal Engine w końcu natywnie obsługuje procesory Apple, dzięki czemu układy zaprojektowane przez giganta z Cupertino są przez ten silnik w pełni wykorzystywane. Czas pokaże, jak to wpłynie na branżę gier i czy w związku z tym deweloperzy faktycznie będą optymalizować swoje produkcje pod układy Apple.

Unreal Engine 5.2 – pobierz teraz

Oczywiście zmian w Unreal Engine 5.2 jest znacznie, znacznie więcej. Epic Games podzieliło się ich pełną listą pod tym adresem. Jeżeli korzystasz z Unreal Engine 5 na co dzień, zapewne powinieneś się z nią zapoznać.

Co ważne, Unreal Engine 5.2 możesz pobrać za darmo za pośrednictwem naszej bazy z oprogramowaniem.

Źródło: Epic Games, fot. tyt. Canva

Udostępnij

Anna BorzęckaSwoją przygodę z dziennikarstwem rozpoczęła w 2015 roku. Na co dzień pisze o nowościach ze świata technologii i nauki, ale jest również autorką felietonów i recenzji. Chętnie testuje możliwości zarówno oprogramowania, jak i sprzętu – od smartfonów, przez laptopy, peryferia komputerowe i urządzenia audio, aż po małe AGD. Jej największymi pasjami są kulinaria oraz gry wideo. Sporą część wolnego czasu spędza w World of Warcraft, a także przyrządzając potrawy z przeróżnych zakątków świata.