Deweloperzy gier komputerowych mogą cieszyć się od wczoraj nową wersją silnika Unreal Engine. Doczekał się on bowiem kolejnej dużej aktualizacji, tym razem do wersji 5.3. Wprowadza ona wiele ulepszeń i kolejne funkcje.
Unreal Engine 5.3 i jeszcze efektywniejsze renderowanie
Unreal Engine 5.3 stawia przede wszystkim na ulepszone funkcje renderowania, na czele z technologiami Lumen i Nanite. Najnowsze zmiany mają deweloperom ułatwić wykorzystywanie tych funkcji w wymagających grach, które mają działać przy 60 FPS na next-genowych konsolach. Ponadto podobno pozwalają one uzyskać jeszcze lepsze rezultaty.
Dla przypomnienia, technologia Lumen umożliwia tworzenie realistycznego, dynamicznego oświetlenia. Technologia Nanite pozwala z kolei na oszczędzanie zasobów przy wyświetlaniu geometrii obiektów w grach. Dostosowuje ona bowiem szczegółowość dowolnego obiektu w zależności od tego, jak blisko niego się znajdujesz.
Inne znaczące ulepszenie w Unreal Engine 5.3 pozwala na skrócenie czasu konwertowania treści z wewnętrznego formatu UE do formatu specyficznego dla platformy. W procesie tym można już bowiem wykorzystywać dodatkowe zasoby procesora i pamięci. Ponadto do silnika dodano funkcję Cine Cam Rig Rail, którą można wykorzystać, by dodać do sceny wirtualną szynę, a na niej kamerę i otrzymać ruch kamery po określonej ścieżce.
Eksperymenty do przetestowania
Unreal Engine 5.3 to także wiele nowych funkcji eksperymentalnych. Epic Games zachęca do ich testowania i przekazywania na ich temat, ale na razie radzi, by nie wykorzystywać ich w swoich produkcjach.
Jedną z eksperymentalnych funkcji jest nowy edytor szkieletów. Pojawił się również dostęp do rzutowania ortogonalnego, w którym wszystkie obiekty na płaszczyźnie mają tę samą skalę, a linie projekcji są w stosunku do niej równoległe
Więcej na temat nowości dodanych do Unreal Engine 5.3 dowiesz się tutaj. Z kolei sam silnik możesz pobrać za pośrednictwem naszej bazy z oprogramowaniem.
Źródło: Epic Games, fot. tyt. Epic Games