Nie martwcie się jednak – nie będą one tak inwazyjne, jak wszyscy się spodziewali.
Telegram doczeka się reklam
Jeśli korzystacie z Telegrama do wysyłania wiadomości do swojej rodziny lub znajomych – nie macie się o co martwić. Reklamy, które w 2021 roku pojawią się w aplikacji nie znajdą się w indywidualnych i grupowych czatach. Pojawią się one jedynie w przypadku kanałów – miejsc, w których można zrzeszać ogromną liczbę osób. To właśnie kanały są jedną z najpopularniejszych funkcji Telegrama. Na platformie można znaleźć społeczności zainteresowane dosłownie każdym tematem. Pavel Durov przekazał, iż sam uważa, że komunikacja w czatach jeden na jeden lub czatach grupowych powinna być wolna od jakichkolwiek reklam. Takie podejście się ceni.
Nic dziwnego, że właściciele Telegrama chcą umieścić reklamy właśnie w kanałach. Niektóre z nich obserwują miliony osób, co zwiększa potencjalnie dotarcie z reklamą do nowych użytkowników – tym samym pozwalając na monetyzację i zarabianie na samej aplikacji.
Telegram groups get a new dimension with Voice Chats – persistent conference calls that run in parallel to existing text chats. Voice Chats add a live layer of ephemeral talk to the group and can be used as informal lounges or virtual office spaces.https://t.co/08dyFMWok6 pic.twitter.com/13XcszUzob
— Telegram Messenger (@telegram) December 23, 2020
W przyszłości Telegram planuje wprowadzenie również zupełnie nowych funkcji premium przeznaczonych dla przedsiębiorstw oraz bardziej zaawansowanych użytkowników. Niestety nie poznaliśmy większej ilości szczegółów na ten temat. Zapewne zaczną się one pojawiać dopiero w nadchodzących miesiącach.
Twórcy Telegrama twierdzą, że większość użytkowników praktycznie nie zauważy żadnej zmiany i nie wpłynie to na ich sposób korzystania z aplikacji. To bardzo rozsądne podejście i nie pozostaje nam nic innego, jak tylko obserwować jak będzie ono ewoluowało w przyszłości.
Źródło: Telegram / fot. Cottonbro – Pexels