Film zaprezentował internautom serwis ZDNet. W każdej odsłonie „Gmail mana” widzimy listonosza, który przegląda pocztę wysyłaną przez użytkowników za pośrednictwem usługi Google Gmail. Microsoft odcina się od reklamy PPC tworzonej w ramach usługi poczty elektronicznej. Treść filmu ma uzmysłowić, że Gmail skanuje maile użytkownika i używa pewnych słów kluczowych pochodzących z wiadomości e-mail. Na podstawie tych słów Google dopasowuje odpowiednie reklamy tekstowe. Intencją twórców filmu jest uświadomienie użytkowników iż w nowych usługach webowych Office 365 Microsoft stroni od praktyk uosobionych przez Gmail Mana.
Microsoft oficjalnie udostępnił Office 365 kilka tygodni temu, a wkrótce przed premierą, głos zabrała konkurencja z Google. Koncern z Mountain View wymieniał zalety własnej usługi, wskazując, iż usługi biurowe w chmurze Google mogą być wyświetlane w dowolnej przeglądarce internetowej i są, w przeciwieństwie do pakietu Office 365, darmowe. Tworząc Gmail Mana Microsoft zdecydował się na zabawną, ciętą ripostę.
I co ty na to, Google?
Źródło: Neowin