yjęty przez rynek dość sceptycznie, więc korporacja stara się wykazać jego dużą popularność przez publikowanie danych o jednostkowej sprzedaży. Warto zauważyć, że jest to nowy zwyczaj firmy Microsoft.
Zgodnie z oświadczeniami Billa Gates`a; w maju 2007 roku Microsoft sprzedał 40 mln kopii Visty, a w styczniu 2008 liczba ta była już równa 100 mln. Kolejne cztery miesiące przyniosły 40 mln sprzedanych kopii i w kwietniu 2008 roku, można było mówić już o liczbie równej 140 mln. Pod koniec czerwca dochodzimy do wspomnianych już wcześniej 180 mln udzielonych licencji.
Prezentowane przez korporacje dane mówią o średniej sprzedaży 10 mln kopii systemu na miesiąc. Warto jednak wspomnieć, że w tej liczbie zawarte są przypadki sprzedaży Visty użytkownikom, którzy decydują się na tzw. downgrade systemu, czyli przejście do Windows XP. Nie wiadomo zatem ile tych kopii pozostaje w użyciu.
Zgodnie z szacunkami analityków, przez 51 miesięcy od sprzedaży, Windows XP został zakupiony przez ok. 400 mln użytkowników.
Gigant z Redmond planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej, która będzie miała m.in. za zadanie przekonać użytkowników popularnego Windows XP, do zmiany systemu na Windows Vista. Microsoft chce także zmierzyć się z niekorzystnymi dla nowego systemu opiniami.
Źródło: ITbiznes.pl