{reklama-artykul}
Jak wynika z raportu opublikowanego przez serwis App Annie, w czwartym kwartale poprzedniego roku pobraliśmy rekordową liczbę aplikacji mobilnych. Mowa o 27 miliardach pobrań. To o 7% więcej, niż w analogicznym okresie 2016 roku i jednocześnie największy wynik w historii.Liczba pobrań aplikacji w czwartym kwartale 2017 roku
Warto dodać, że App Annie nie zlicza ponownych instalacji tych samych aplikacji na urządzeniu, jak również pobrań aktualizacji.Wydatki klientów na aplikacje w czwartym kwartale 2017 roku
Największe wzrosty w liczbie wydawanych na aplikacje pieniędzy odnotowano w Stanach Zjednoczonych – zarówno dla Google Play, jak i App Store. Na drugim miejscu znalazł się Tajwan i Korea Południowa, odpowiednio dla App Store i Google Play. Trzecim krajem z największym wzrostem wydatków na aplikacje były Niemcy (Google Play i App Store).
Jak wynika z raportu opublikowanego przez serwis App Annie, w czwartym kwartale poprzedniego roku pobraliśmy rekordową liczbę aplikacji mobilnych. Mowa o 27 miliardach pobrań. To o 7% więcej, niż w analogicznym okresie 2016 roku i jednocześnie największy wynik w historii.
Zdecydowana większość tego rezultatu została wygenerowana przez użytkowników korzystających z Google Play. Aż 19 miliardów aplikacji pobrano na urządzenia z Androidem, a zaledwie 8 miliardów na sprzęty z systemem iOS.
Warto dodać, że App Annie nie zlicza ponownych instalacji tych samych aplikacji na urządzeniu, jak również pobrań aktualizacji.
Liczba pobrań nie przekłada się jednak na bezpośrednie zyski twórców, bowiem to użytkownicy iOS wydali znacznie więcej na aplikacje. Mowa o 11,5 miliardach dolarów. Klienci korzystający z Google Play przeznaczyli na aplikacje niemal dwa razy mniej.
Największe wzrosty w liczbie wydawanych na aplikacje pieniędzy odnotowano w Stanach Zjednoczonych – zarówno dla Google Play, jak i App Store. Na drugim miejscu znalazł się Tajwan i Korea Południowa, odpowiednio dla App Store i Google Play. Trzecim krajem z największym wzrostem wydatków na aplikacje były Niemcy (Google Play i App Store).
Źródło: App Annie