52 procent spośród 1200 respondentów w Stanach Zjednoczonych powiedziało, że nie wie nic o wydaniu Windows 8, a 61 procent z nich przyznało: „słyszałem o tym, ale nie dotyczy mnie to”. Wyniki badania są co najmniej zastanawiające. Stany Zjednoczone były areną intensywnej kampanii marketingowej, co więcej, firma Microsoft wydała w zeszłym tygodniu podczas konferencji prasowej w Nowym Jorku tablet Surface z Windows 8, po zakup którego stało w kolejce na Times Square tysiące ludzi.
Budżet marketingowy Microsoftu dla Windows 8 wynosi 1,8 mld USD, ponieważ firma chce wygenerować ogromną liczbę wyświetleń reklamy w Stanach Zjednoczonych. Kampania wykorzystuje billboardy, TV, radio i reklamy online. Prognozy sugerują nawet 5 wyświetleń reklamy dla każdego Amerykanina.
Celem kampanii jest zachęta do porzucenia starych (czytaj: niebezpiecznych) systemów i wybór nowego sprzętu z Windows 8. Jednak wielu użytkowników wyraziło swoje przywiązanie do systemu Windows XP. Użytkownicy ci twierdzą, że będą korzystać z tej wersji Windows aż Microsoft zaoferuje system bardziej przyjazny dla użytkownika.
Źródło: Heise