Niemiecka kolej szuka specjalistów systemu Windows 3.1

Piotr MalinowskiSkomentuj
Niemiecka kolej szuka specjalistów systemu Windows 3.1

Wiele wskazuje na to, że przestarzałe oprogramowanie wciąż jest w użytku. Takie przynajmniej wnioski można wysunąć po analizie ogłoszenia o pracę opublikowanego przez niemieckie koleje. Poszukiwana jest osoba specjalizująca się w obsłudze systemu Windows 3.1 i MS-DOS, co zapewne zdziwi wiele osób. Winnymi całego zamieszania są stare pociągi wciąż jeżdżące po tamtejszych torach. Jak myślicie, czy ktoś się znajdzie?

Co powiecie na obsługę systemu Windows 3.1 w 2024 roku?

Nie musicie się długo zastanawiać, ponieważ ogłoszenie zdążyło zniknąć zaledwie kilka dni po publikacji. Na szczęście są osoby skrupulatnie archiwizujące takie znaleziska, dzięki czemu możemy wykorzystać Wayback Machine w celu weryfikacji oferty. Ta została rzecz jasna dostrzeżona również przez społeczność, która nie omieszkała podzielić się znaleziskiem na m.in. Twitterze (X).

Warto przypomnieć, że Windows 3.1 to oprogramowanie wydane w pierwszej połowie 1992 roku. Co więc można robić z czymś takim w obecnych czasach? Okazuje się, że sporo – przynajmniej do momentu, gdy pociągi ICE 1 i ICE 2 przestaną jeździć po niemieckich torach. To właśnie ich wewnętrzny system wykorzystuje archaiczne programy i będzie to robić prawdopodobnie do 2029 roku. Fani retro wciąż mogą więc znaleźć ciekawą pracę zgodną z ich zainteresowaniami.

Okej, ale co będzie należało do głównych obowiązków administratora Windowsa 3.1? Mowa jest przede wszystkim o pełnej obsłudze oprogramowania odpowiedzialnego za wyświetlanie interfejsu w systemach kontroli pociągów. Tyczy się to zarówno lokalnych maszyn, jak i tych podróżujących po całym kraju. Dlatego też oprócz obsługi oprogramowania wymaga się znajomości MS-DOS oraz Windows for Workgroups.

Co ciekawe – to praca zdalna

Warto też podkreślić, iż mówimy o pracy zdalnej, co także jest dosyć ciekawe biorąc pod uwagę archaiczność systemu. Nie podano niestety żadnych widełek finansowych – za to minus. Stwierdzono jednak, że rozliczanie się z pracodawcą będzie bardzo proste, tak samo jak podpisanie umowy. Odbędzie się to bowiem za pośrednictwem internetu. Jak sami widzicie – nowoczesność też tu gra ogromną rolę.

Mamy więc do czynienia z naprawdę intrygującą ciekawostką. Wbrew pozorom jest to stosunkowo częste zjawisko, bowiem sporo firm wykorzystuje archaiczny software, którego obsługa wraz z czasem staje się coraz trudniejsza. Tacy specjaliści są więc w pewnym momencie bardzo potrzebni i dobrze opłacani. Taka sytuacja miała właśnie miejsce w przypadku niemieckich kolei.

Źródło: Twitter (X) (@en4rab) / Zdjęcie otwierające: Internet Archive, Microsoft, freepik.com (@freepik)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.