Dane pochodzą z raportu firmy badawczej Strategy Analytics. Jak wynika z opublikowanych statystyk, choć iPad zdecydowanie dominuje na rynku tabletów (61,3% sprzedanych tabletów), jego udziały znacznie spadły w stosunku do tego samego okresu rok temu (z 94,3%). Rok temu system Android znajdował się na około 2,9% tabletów. Teraz Android dzierży prawie jedną trzecią rynku (30,1%). Zaskakującym faktem jest także obecność systemu Windows 7, który rok temu mógł się znajdować na pojedynczych sztukach urządzeń z ekranem dotykowym. Teraz Microsoft trzyma 4,6% rynku tabletów, przewyższając tym samym BlackBerry (3,3%).
Pod względem ilości tabletów sprzedanych w ostatnim kwartale, iPad sprzedał się w ilości 9,3 mln sztuk, a system Android został rozdystrybuowany w ilości 4,6 milionów tabletów. Windows 7 znajduje się na około 700 tysięcy tabletów sprzedanych w ostatnim kwartale. Można się spodziewać poprawy wyniku Microsoftu przez system Windows 8, które zostanie wydany w 2012 roku. Wydaje się, że Microsoft, który zyskuje silnych partnerów strategicznych, szykuje się dopiero do poważnego wejścia na rynek mobilnego software.
Źródło: Neowin