Badanie które przeprowadzono w listopadzie objęło 1753 firm z branży IT. Spośród badanych przedsiębiorstw 73% planuje zakup nowych notebooków w pierwszym kwartale, również komputery stacjonarne cieszą się dużym zainteresowaniem – taki zakup planuje 69% ankietowanych. Wcześniejsze badania ChangeWave wskazywały, że firmy odkładają zakup komputerów w oczekiwaniu na nowy system Microsoftu. Najnowsze dane potwierdzają wpływ Windows 7 na poziom sprzedaży. Blisko 1/5 (19%) firm deklaruje, że zakup komputerów podyktowany jest pojawieniem się Siódemki. 9% respondentów twierdzi, że w przedsiębiorstwie są już komputery z najnowszym Windowsem.
Wśród firm objętych badaniem największą popularnością cieszą się komputery marki Dell. 33% respondentów planuje zakup komputerów desktopowych tego producenta, 32% zamierza kupić laptopy. 18% firm deklaruje chęć zakupu komputerów Hewlett-Packard.
Badania ChangeWave wskazują ponadto, że premiera Windows 7 nie będzie odczuwalna dla Apple. Wskaźnik zainteresowania komputerami Mac utrzymuje się na stałym poziomie. 10% firm planuje zakup komputerów przenośnych spod znaku jabłuszka.
Źródło: ChangeWave