wrześniu bieżącego roku po raz pierwszy pojawiły się razem w postaci jednego pakietu udostępnionego do testów.
Produkty z grupy Windows Live reprezentują nową strategię Microsoftu określaną mianem „software plus services” (ang. oprogramowanie i usługi). Gigant z Redmond jest daleki od udostępniania oprogramowania wyłącznie przez sieć, jak robi to np. Google. Jego wizja polega raczej na uzupełnieniu oprogramowania instalowanego na komputerze serwisami internetowymi.
W udostępnionym wczoraj pakiecie znajdziemy m. in. Windows Live Mail, czyli klient poczty obsługujący konta Hotmail, Gmail oraz AOL. Innym produktem jest Windows Live Photo Gallery – narzędzie pozwalające na organizowanie zdjęć i publikowanie ich w serwisach społecznościowych takich jak Flickr.
Pakiet zawiera również narzędzie Live Writer pozwalające na publikowanie wpisów blogowych, komunikator Live Messenger oraz narzędzie kontroli rodzicielskiej Live Family Safety.
W udostępnionym wczoraj Windows Live znalazły się też dwie usługi dostępne jeszcze w wersji beta: Windows Live Skydrive (narzędzie do zapisywania plików w Sieci) oraz Windows Live Calendar (kalendarz).
Brian Hall z Microsoftu zapewnił, że do tej pory jego firmie nie zależało na tym, aby użytkownicy masowo korzystali z usług Live. Teraz jednak, kiedy pakiet został udostępniony oficjalnie, gigant z Redmond zadba o klientów i ruszy z potężną kampanią reklamującą nowy produkt. Gigant będzie zachęcał do „otworzenia swojego cyfrowego życia” i stosowania tandemu „Windows Vista + Windows Live.”
Źródło: Dziennik Internautów