YouTube Music wprowadza podcasty, a konkurencja patrzy i się śmieje

Piotr MalinowskiSkomentuj
YouTube Music wprowadza podcasty, a konkurencja patrzy i się śmieje

Podcasty zaczynają nadciągać do YouTube Music – tą wyczekiwaną informacją podzieliły się właśnie osoby odpowiedzialne za platformę. Twórcy internetowi otrzymają tym samym możliwość zaangażowania nowych odbiorców, jak i utrzymania uwagi tych, którzy nie korzystają z konkurencyjnych usług. Jest jednak pewien haczyk mogący mieć wpływ na odwleczenie w czasie globalnej implementacji tej nowości. Przyjrzyjmy się sprawie nieco bliżej.

YouTube Music w końcu wracza na scenę podcastów

 
Podcasty stały się ostatnio niesamowicie popularnym rodzajem zawartości. Na ich realizację decyduje się coraz więcej influencerów, co nie jest niczym zaskakującym. Widzą to także platformy streamingowe, co poskutkowało inwestycją pokaźnych sum pieniędzy nie tylko w finansową pomoc twórcom, ale również zmianę poszczególnych sekcji aplikacji bądź pozyskanie partnerów. Na tym polu wybija się szczególnie Spotify, który już dawno zaplanował zostanie liderem jeśli chodzi o internetowe podcasty. Postarano się tam nawet o implementację funkcji wideo, by stać się bezpośrednią konkurencją dla YouTube.

Serwis należący do Google nieco jednak zwlekał z przygotowaniem zaplecza pod ogarnięcie podcastów. Plany wzbogacenia YouTube Music o ten rodzaj treści poznaliśmy dawno temu, szczegóły przekazano jednak dopiero w lutym bieżącego roku. Po dwóch miesiącach w końcu doczekaliśmy się aktualizacji wprowadzającej możliwość słuchania podcastów bezpośrednio z poziomu muzycznej usługi koncernu.



 

YouTube chyba zdało sobie sprawę, że jest nieco w tyle, bo przy okazji ogłosiło, iż podcasty można słuchać w tle oraz w trybie offline bez wykupionej subskrypcji – to także dobra wiadomość. Nie zabraknie także opcji przełączania się pomiędzy wersją audio/wideo. Jest jednak jeden haczyk, bowiem na ten moment nowość jest dostępna wyłącznie w Stanach Zjednoczonych – podcastów nie odtworzymy więc na razie w Polsce.

Od razu poinformowano jednak, że w przyszłości taka możliwość się pojawi. Należy więc uzbroić się w odpowiednią dawkę cierpliwości – miejmy nadzieję, iż zasięg podcastów zostanie rozszerzony jeszcze w tym roku. Osobiście więc zostaję przy Spotify – platforma nie tak dawno poinformowała o przekroczeniu 500 milionów aktywnych użytkowników.

Źródło: YouTube

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.