Okazuje się, że subskrybenci YouTube Premium mają ogromne powody do radości. Ogłoszone swego czasu gry najprawdopodobniej będą płatną funkcją – wcześniej ta kwestia nie była do końca jasna. Wybrane osoby mogą już korzystać z nowego benefitu, lecz na razie znajduje się on w fazie testowej. Zerknijmy na to nieco bliżej.
Gry na platformie YouTube tylko dla wybranych
Nie tak dawno dawaliśmy Wam znać, że YouTube planuje podążyć tropem Netflixa i udostępnić swoim użytkownikom interesujące gry mobilne. Nie do końca jednak było pewne w jakiej formie te produkcje zostaną udostępnione. Teraz sytuacja się nieco wyklarowała. To kolejny benefit dla konsumentów opłacających Premium.
Oficjalne potwierdzenie „Playables” pojawiło się we wrześniu i było określane jako eksperymentalna nowość. Google chwaliło się, że będzie można uruchamiać gry bezpośrednio z poziomu aplikacji YouTube – wszystko to bez konieczności pobierania czegokolwiek. Wtedy też niektórzy internauci dostrzegli obecność dedykowanej zakładki.
Dopiero niedawno jednak rozszerzono zasięg funkcji, co zaowocowało prezentacją kilku zrzutów ekranu pokazujących jak w ogóle ona wygląda. Zaskoczenia brak, po prostu mowa o liście dostępnych produkcji oraz opcji ich włączenia przy pomocy jednego kliknięcia. „Playables” pojawiło się jako eksperyment dostępny wyłącznie dla subskrybentów Premium.
Informacje te potwierdziły inne redakcje oraz przeciętni konsumenci, co jest dosyć jasnym znakiem, iż gry będą rozwiązaniem ukrytym za paywallem. Nie jest to zresztą wielkie zaskoczenie – na podobny krok zdecydował się wspomniany już wyżej Netflix, gdzie darmowi użytkownicy nie mogą włączyć mobilnych gier.
Co jednak ciekawe – eksperyment dostrzeżony przez użytkowników potrwa wyłącznie do 28 marca 2024 roku. Zapewne do tego momentu Google będzie zbierać opinie na temat funkcji, a potem rozpocznie analizę danych i usprawnianie „Playables”.
Trochę czasu więc minie zanim gry staną się nieodłączną częścią YouTube. Kto wie, może kiedyś serwis zdecyduje się na udostępnienie tej opcji również darmowym użytkownikom? Byłoby naprawdę miło.
Jak jednak pewnie doskonale wiecie, ostatnio platforma nie ma po drodze z użytkownikami. Chodzi rzecz jasna o walkę z blokerami reklam oraz opóźnienia w odtwarzaniu filmów na konkretnych przeglądarkach. Oprócz tego niedawno Premium zyskało kolejne interesujące benefity, natomiast zwykli konsumenci mogą liczyć wyłącznie na utrudnienia i dodatkowe spoty wyświetlane zdecydowanie za często.
Źródło: Droid Life, Android Authority / Zdjęcie otwierające: freepik.com (@natanaelginting)