Nowa funkcja pozwoli zapewne na dodanie dowolnego podkładu, dokładnie tak, jak ma to miejsce w TikToku. To znacząco ułatwi nagrywającym edycję filmów, a w wielu przypadkach sprawi, że używanie programów firm trzecich do tworzenia klipów nie będzie potrzebne – taki ma być z resztą ostateczny efekt.
Na razie nie ma żadnych oficjalnych informacji na temat dostępności ulepszenia, jednak zapewne pojawi się ono w którejś z nadchodzących aktualizacji.
Shorts to bardzo udany projekt
Mimo kilku braków względem TikToka i ciągle początkowej fazy rozwoju, YouTube Shorts to już teraz spory sukces Google. Niedawno prezes platformy, Susan Wojcicki, pochwaliła się, że suma odtworzeń wszystkich filmików przekroczyła już 5 trylionów. To bez wątpienia najgroźniejszy rywal dla chińskiego serwisu społecznościowego, który wybił się na przykład ponad Reels od Facebooka / Instagrama.
Nic więc dziwnego, że Google złapało wiatr w żagle i planuje dalszy intensywny rozwój. Jakiś czas temu ogłoszono, że firma przeznaczyła 100 milionów dolarów na wypłaty dla twórców, a teraz zapowiedziano, że wsparcie dla nich zostanie nawet rozszerzone w obecnym roku. Ulepszony ma zostać system współpracy pomiędzy autorami a markami, a także dodana funkcja dokonywania zakupów bezpośrednio z poziomu filmu.
Źródło: XDA-Developers / fot. tyt. YouTube