Dłuższe reklamy audio nadchodzą na YouTube
YouTube dosyć regularnie wprowadza nowe formaty reklam, co spotyka się z jawną krytyką społeczności. Najbardziej irytujące są niepomijalne spoty, które trzeba obejrzeć do końca – tych w ostatnim czasie pojawiło się naprawdę sporo. Poza tym posty reklamodawców można zobaczyć także w sekcji Shorts oraz Music. Innym słowem, koncern wciska reklamy dosłownie wszędzie i nie zanosi się na to, by planował przestać.
Tak przynajmniej wynika z zapowiedzi przedstawionych podczas cyfrowego wydarzenia Advertising Week New York. Okazuje się, że podjęto finalną decyzję co do objęcia podcastów 30-sekundowymi reklamami audio. Pierwszy raz o takich planach usłyszeliśmy w 2020 roku, teraz „nowość” stała się faktem i zapewne w przeciągu kilku tygodni/miesięcy stanie się normą. Do tej pory spoty audio były krótsze i skupiały się przede wszystkim na treściach muzycznych.
Google zauważył jednak, że w podcastach drzemie ogromny potencjał marketingowy. Gigant nadmienia, że YouTube to „drugie najpopularniejsze miejsce do słuchania podcastów”. Podjęta decyzja jest więc niewielkim zaskoczeniem – podobnie jak fakt, że dotyczy ona wyłącznie osób nieopłacających subskrypcji Premium. Okej, jakie nowości jeszcze ogłoszono?
Źródło: YouTube
Targetowanie podcastów stało się opcją dostępnym na całym świecie. Dzięki temu marki i agencje są w stanie dotrzeć ze swoimi produktami do konkretnych grup słuchaczy, co z pewnością wpłynie korzystnie na potencjał reklamowy platformy YouTube.
Zmian doszukiwać możemy się również w innych formatach reklam na YouTube, do których będzie można niedługo dołączać oferty lokalne. Poza tym pojawi się funkcja pozwalająca na oznaczanie produktów przez twórców w materiałach Shorts i tradycyjnych filmach. To jednak nie wszystko.
Ogłoszono również coś, co zostało nazwane „Moment Blast”. Jest to oferta skierowana bezpośrednio do marek chcących zwiększyć zainteresowanie swoimi produktami w konkretnych momentach. Mowa tu o premierach filmowych czy wydarzeniach sportowych – wtedy też reklamy nastawione na dany event będą miały priorytet.
YouTube ponadto udostępnił kilka PR-owych statystyk mających na celu ukazanie jak dobrą platformą do inwestycji jest YouTube. Mowa tu o sporym procencie istotnych reklam czy twierdzeniu, że portal jest „numerem jeden” w kwestii obecności szczerych i prawdziwych treści informacyjnych.
Źródło: YouTube