Wszystko zaczęło się od jednego posta na Twitterze
Jak przyznaje we wpisie blogowym, po wprowadzeniu do iOS-a funkcji skróty w Sieci zauważyć wzmożony ruch. Internauci zaczęli udostępniać swoje interpretacje wyglądu, co skłonił go do stworzenia własnego zestawu ikon. Ich wygląd jest minimalistyczny, utrzymany w monochromatycznej kolorystyce.
Traf zaprezentował swój projekt na Twitterze, wyceniając pojedynczy zestaw na 28 dolarów (ok. 108 zł). Mimo że niektórzy internauci od razu zaczęli krytykować zbyt wysoką cenę, pomysł okazał się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Tuż po publikacji post spotkał się z ogromnym zainteresowaniem, a na konto projektanta w ekspresowym tempie zaczęły spływać pierwsze przelewy.
Light version added → https://t.co/S0NnUVGIZo pic.twitter.com/LBqvjVmZJx
— Traf (@traf) September 21, 2020
Sukces takich rozmiarów jednak nie byłby możliwy, gdyby nie delikatna pomoc ze strony Marques Brownlee, czyli bardzo popularnego youtubera. W jednym ze swoich nagrań zrecenzował prace Trafa, co spowodowało jeszcze większe zainteresowanie — dzień po publikacji wideo sprzedaż wzrosła z 6 tys. dolarów (ok. 23 tys. zł) do 40 tys. dolarów (ok. 153 tys. zł) Podsumowując: w 6 dni udało się zebrać 3626 transakcji o łącznej kwocie 101528 dolarów (387 tys. zł). Obecnie zarobiona kwota wynosi ponad 140 tys. dolarów (ok. 537 tys. zł) i nadal rośnie.
Fani iPhone’ów spragnieni personalizacji
Przypomnijmy, że w przeciwieństwie do Androida użytkownicy iOS-a dotychczas nie mogli ulepszać wyglądu swojego system. Przez długie lata mieli do dyspozycji jedynie zmianę tapety, dzwonka czy kolejności ikon. Dopiero iOS 14 obok zmiany domyślnych aplikacji czy dodawania widżetów wprowadził funkcję skróty (Shortcuts), która pozwala na zmianę wyglądu ikon.
Radosna twórczość innych użytkowników |Źródło: zrzut ekranu Twitter Brandon Butch
Nowość momentalnie spotkała się z ogromnym zainteresowaniem ze strony fanów marki z logo z nadgryzionym jabłkiem. Dali temu wyraz szczególnie na Pintereście, gdzie publikowali swoje prace. Niestety, nie wszystkie były tak udane, jak Trafa.
Źródło: BBC, foto: Traf.