Ze sklepu Google Play w ciągu 4 lat zniknął milion aplikacji

Anna BorzęckaSkomentuj
Ze sklepu Google Play w ciągu 4 lat zniknął milion aplikacji
Katalog aplikacji w Google Play nieustannie się zmienia. Wciąż są dodawane do niego nowe aplikacje, podczas gdy niektóre starsze są usuwane. Mogłoby się zatem wydawać, że z roku na rok liczba aplikacji w sklepie rośnie. W rzeczywistości jest jednak dokładnie przeciwnie. Nie martw się, to pozytywne zjawisko. Dlaczego?

Google Play i milion aplikacji mniej

Według nowych badań, przeprowadzonych przez serwis TradingPlatforms, w ciągu czterech ostatnich lat liczba aplikacji dostępnych w sklepie Google Play zmalała z około 3,6 miliona do 2,6 miliona. Jak zatem widać, ubyło ich dość dużo, bo aż milion.

W jaki sposób sklep Google Play utracił aż milion aplikacji? To nie jest tak, że deweloperzy nagle stracili zainteresowanie tą platformą dystrybucji. Gigant z Mountain View po prostu jeszcze bardziej zaczął dbać o prywatność i bezpieczeństwo użytkowników.

google-aplikacje

Liczba aplikacji dostępnych w sklepie Google Play między marcem 2018 roku a marcem 2022 roku. | Źródło: TradingPlatforms

Jak pokazuje analiza TradingPlatforms, na przestrzeni lat Google własnoręcznie usunęło prawie milion aplikacji ze sklepu Play. Stało się tak, ponieważ aplikacje te naruszały regulamin platformy. Niektóre mogły rozpowszechniać złośliwe oprogramowanie, inne stosować plany płatności omijające prowizje Google, a jeszcze inne dopuszczać się mniejszych przewinień.

Największy sklep z aplikacjami

Mimo tego, że w ciągu czterech lat Google pozbyło się ze swojego sklepu miliona aplikacji, sklep Google Play wciąż jest największą platformą cyfrowej dystrybucji aplikacji mobilnych na rynku. Chyba nie powinno to nikogo dziwić.

„Prawie 2,6 milionów aplikacji przeznaczonych na urządzenia z systemem Android w Google Play sprawia, że jest to największy sklep z aplikacjami pod względem ofert. Na drugim miejscu znajduje się App Store Apple. Ten ma ponad 2,3 miliona aplikacji przeznaczonych na urządzenia z iOS.”, wynika z badań. „Mimo dominacji tych dwóch platform inne sklepy z aplikacjami również przepychają się o udział w rynku. Na przykład Amazon App Store dostarcza swoim klientom około 500 tysięcy aplikacji na Androida. W jego przypadku najlepiej sprzedające się produkty to narzędzia, gry i aplikacje edukacyjne.”

Ciekawe, jak katalog aplikacji w sklepie Google Play zmieni się w ciągu czterech kolejnych lat. Oby Google w przyszłości było równie skuteczne w usuwaniu niebezpiecznych aplikacji z platformy, a nawet jeszcze skuteczniejsze.

Źródło: TradingPlatforms, fot. tyt. Canva

Udostępnij

Anna BorzęckaSwoją przygodę z dziennikarstwem rozpoczęła w 2015 roku. Na co dzień pisze o nowościach ze świata technologii i nauki, ale jest również autorką felietonów i recenzji. Chętnie testuje możliwości zarówno oprogramowania, jak i sprzętu – od smartfonów, przez laptopy, peryferia komputerowe i urządzenia audio, aż po małe AGD. Jej największymi pasjami są kulinaria oraz gry wideo. Sporą część wolnego czasu spędza w World of Warcraft, a także przyrządzając potrawy z przeróżnych zakątków świata.