Aby zademonstrować możliwości nowych bibliotek graficznych, podczas prezentacji uruchomiono specjalny benchmark przygotowywany przez firmę Futuremark. Ta sama maszyna wyświetliła najpierw obraz korzystając z DirectX 11, a następnie z DirectX 12. Na zaprezentowanym fragmencie różnica jest kolosalna.
DirectX 12 radzi sobie z generowaniem obrazu znacznie lepiej, niż jego poprzednik. W pewnym momencie, po zwiększeniu ustawień graficznych, DirectX 11 odmówił posłuszeństwa i zatrzymał się w miejscu, podczas gdy DX 12 kontynuował show.
Oczywiście istnieje prawdopodobieństwo, że jest to najzwyklejszy w świecie chwyt marketingowy. Microsoft mógł specjalnie zatrzymać DirectX 11, by podkreślić zalety nowych bibliotek. Na weryfikację będziemy musieli poczekać do momentu premiery DX 12.
Z nowego rozwiązania ucieszą się także fani urządzeń mobilnych. DirectX 12 ma znacznie lepiej zarządzać energią, dzięki czemu smartfony, tablety i notebooki zaoferują dłuższą rozgrywkę na baterii.
Nowy standard już teraz jest wspierany przez silnik Unity. Microsoft zapowiada również współpracę z Unreal Engine. Warto także wspomnieć, iż niektóre gry będą oferować możliwość wspólnej rozgrywki na Xbox One i PC jednocześnie. Pierwszym tytułem z taką funkcją będzie Fable Legends.
Źródło: Neowin