Wielu z Was w tym momencie powie „ale to już było”. Od teraz za wyświetlanie informacji odpowiadały będą algorytmy. Dokładność prognozy zależała będzie od szczegółowości informacji dostarczonych przez sprzedającego na platformie sprzedażowej. Pod uwagę brane są:
Historyczne i aktualne dane wysyłki paczki oraz tego ile czasu przewoźnik potrzebuje na jej dostarczenie. Informacje o tym pozyskiwane są ze statusów przesyłek.
- Deklarowany przez sprzedającego czas wysyłki.
- Deklarowana przez sprzedającego godzina szybkiej wysyłki – czyli godziny, do której kupujący powinien złożyć zamówienie, żebyś paczkę została wysłana tego samego dnia.
- Kategoria, w której dana oferta jest wystawiona.
- Sezonowość sprzedaży (okres przedświąteczny, Black Friday itp.).
- Dni robocze i święta, twoje urlopy.
- Deklarowany przez przewoźników czas przewozu
Od teraz informacje nie będą wyświetlane jednak w oparciu o czas trwania wysyłki, ale konkretną datę lub przedział dni, kiedy dana paczka zostanie dostarczona. Stosowny komunikat zostaje wyświetlony w kilku miejscach:
- na Stronie oferty,
- w Szczegółach dostawy na Stronie oferty (zamiast czasu realizacji),
- na Formularzu dostawy i płatności,
- po transakcji – na stronie Dziękujemy za zakupy,
- w e-mailu pozakupowym.
Przewidywany czas dostawy jest już widoczny w wybranych ofertach – z czasem stanie się on powszechniejszym widokiem.
Źródło: Allegro