Amazon przymierza się do wprowadzenia kolejnego pomysłu na szeroką skalę, który mógłby jeszcze bardziej poprawić efektywność pracowników giganta e-commerce. Firma znana jest z niemalże nieludzkiego traktowania pracowników w kontekście wydajności, jednak tym razem gigant chce wykorzystać specjalną grę wideo, aby uprzyjemnić wybrane czynności na magazynach.
Gry wprowadzone do hal przez Amazona zostały zaprojektowane tak, aby zwiększyć wydajność poprzez grywalizację. Pracownicy firmy Jeffa Bezosa mogą ze sobą konkurować, co ma skutecznie działać na ich motywację oraz produktywność w wybranych zadaniach. Washington Post donosi, iż wielu pracowników spędza dziennie “godziny” na graniu w grę wideo zaprojektowaną przez Amazona. Na czym ona polega?
W wybranych opcjach pracownicy mogą albo ścigać się samochodami na torze, współpracować ze sobą przy budowie zamku czy też walczyć z wirtualnymi smokami. Gry wyświetlane są na ekranach dołączonych do poszczególnych stacji roboczych. Gigant e-commerce proponuje tryb dla jednego gracza oraz rozgrywkę zespołową.
Wszystkie czynności związane z pakowaniem na magazynie mają swoje przełożenie na grę. W ten sposób Amazon nie tylko motywuje, ale również zwiększa wydajność i ma pewność, że stosowne paczki zostaną dostarczone do odbiorców na czas. Warto wspomnieć, iż przy wyborze opcji Prime użytkownicy nieraz wymagają dostarczenia paczki jeszcze w ten sam dzień, w którym ją zakupili. To rodzi nie tylko problemy logistyczne, ale również te powiązane z całym procesem pakowania i wysyłki.
Od dłuższego czasu Amazon opracowuje także roboty oraz inne technologie, które w przyszłości mają przyczynić się do zmniejszenia zatrudnienia oraz zautomatyzowania różnych procesów. Póki co firma Jeffa Bezosa szuka każdego sposobu na to, aby możliwie jak najszybciej wykonać daną pracę. C
o na to sami zatrudnieni? Na ten moment do sieci nie przedostały się jakieś większe głosy krytyki, co może oznaczać, że sam pomysł Amazonu po prostu… działa.
Źródło: DT