Według raportu Consumer Intelligence Research Partners (CIRP), czyli podmiotu zajmującego się analizą rynku, Amazon sprzedał dotychczas ponad 5.1 miliona urządzeń Echo. Co ciekawe, około dwóch milionów sztuk zostało zakupionych w ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy 2016 roku (Amazon nie publikuje wyników sprzedaży sprzętu).
Prezentacja Amazon Echo odbyła się w listopadzie 2014 roku na zamkniętym pokazie. Do szerokiego grona odbiorców elektroniczny pomocnik trafił sześć miesięcy później. Chociaż niektórzy uważają, że Echo to niewiele więcej niż głośnik i minutnik do gotowania jajek w jednym, w rzeczywistości Echo (oraz jego mniejsze rodzeństwo: Echo Dot i Echo Tap) może wykonać szereg przydatnych czynności i zadań, takich jak odtwarzanie muzyki, kontrola podłączonych inteligentnych urządzeń domowych.
Amazon Echo może również zadzwonić dla po taksówkę Uber, zamówić pizze z Domino i sprawdzić dla ciebie pogodę. Oczywiście wszystkie wybory i decyzje podejmowane są przez użytkownika głosowo, nawet bez konieczności podchodzenia do urządzenia, a jedynie za pomocą wywołania, podobnie jak przywołujesz psa.
Dane CIRP wskazują, że ponad 40 procent właściciel Echo używa gadającego walca do streamingu muzyki, czyli do jej słuchania ze źródeł typu Dezer, Apple Music, Spotify, itd. Około jednej trzeciej użytkowników wykorzystuje Echo, jako informatora odpowiadającego na pytania.
Amazon jako pierwszy wprowadził na rynek samodzielnego, cyfrowego asystenta, ale nie jest to obecnie jedyna opcja do wyboru. Na początku bieżącego roku Google uruchomiło własne rozwiązanie tego typu, czyli Home Google. Pojawiły się też plotki, że Apple również buduje urządzenie, w którym umieści swoją Siri.
Źródło: techspot.com