Pamiętacie czasy, w których należało bardzo uważać na to, w jakich bankomatach wypłaca się pieniądze? Skorzystanie z niektórych wiązało się z koniecznością zapłaty srogiej prowizji od wypłaty. Na szczęście tego rodzaju praktyki odeszły w niepamięć, ale sieć Euronet postanowiła do nich w brzydki sposób nawiązać. Pułapka w bankomatach Euronet, wynikająca z aktualizacji oprogramowania, może pozbawić Was pieniędzy wbrew Waszej woli.
Pułapka w bankomatach Euronet
Dziennikarz Pulsu Biznesu Marcel Zatoński za pośrednictwem serwisu X podzielił się ciekawych spostrzeżeniem. Zmieniony interfejs w bankomatach sieci Euronet wita od teraz korzystających dwoma opcjami. Pierwsza z nich to… „inne usługi”. Druga natomiast to „Wypłata PLN i saldo”. Z której skorzystalibyście, chcąc wypłacić gotówkę? Z drugiej? No to nieźle byście się nacięli.
Okazuje się, że kliknięcie w przycisk obok napisu „Wypłata PLN i saldo” lub w nowszych bankomatach na ten właśnie napis sprawi, że z Waszego konta zniknie… 5 złotych. To opłata za sprawdzenie stanu konta, powiązanego z usługą wypłaty pieniędzy za pomocą tej opcji.
Pułapka w bankomatach Euronet jest wyjątkowo perfidna i wielu Polaków uważa, że powinien zająć się nią Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Nie przegap: Nastolatki pełzają po polskich galeriach. Nowy trend szokuje ludzi
Aby wypłacić gotówkę i nie ponosić kuriozalnej opłaty, należy wybrać „Inne usługi”, a następnie „Wypłata gotówki w PLN”.
Euronet odpowiada
Sieć Euronet w odpowiedzi na publikację serwisu next.gazeta.pl za pośrednictwem agencji PR nadesłała swój komentarz do sprawy. Nie odniesiono się wprost do zapytań, a zamiast tego wystosowano dość kuriozalne oświadczenie. Euronet twierdzi, że opcje istnieją „od lat”, a nowy przycisk to… „większy zakres wyboru dla konsumentów”. Jednym słowem: pułapka w bankomatach Euronet nie jest pułapką, a opcją prokonsumencką:
Pragniemy zauważyć, że transakcje Wypłata gotówki PLN i Zapytanie o saldo są oferowane w bankomatach sieci Euronetu od lat. Obecnie na ekranie wyboru transakcji zapewniliśmy użytkownikom naszych bankomatów większy zakres/wachlarz wyboru tych usług, czyli możliwość dokonania obu transakcji po wybraniu „Wypłata PLN i saldo” lub każdej z nich osobno a wybór należy do użytkownika.
Ciekawi jesteśmy jak do sprawy odniesie się UOKiK. Ewentualne prześwietlenie sprawy z pewnością trochę zajmie, a jeśli Euronet nie poczuwa się do odpowiedzialności za swoje… niefortunne postępowanie, nam pozostaje nagłośnić sprawę w nadziei, że nikt z Was nie rozstanie się nieopatrznie z „piątakiem”.
Źródło: X @pbzatonski, next.gazeta.pl