Bezobsługowa Żabka Nano podbija Europę. Działa już 25 sklepów

Maksym SłomskiSkomentuj
Bezobsługowa Żabka Nano podbija Europę. Działa już 25 sklepów
Pierwsza bezobsługowa Żabka Nano została otwarta w Decathlonie w Piasecznie w grudniu ubiegłego roku. Placówka wykorzystująca interesującą metodę autoryzacji i płatności za zakupy, wdrożoną we współpracy z Adyen placówka, jest jedną z wielu, którymi Żabka chce podbić Europę. Na ten moment działa już 25 takich sklepów, wspieranych przez sztuczną inteligencję.

Żabki Nano podbijają Europę

Sklepy Żabka Nano testowane są już przez Polaków w 25 lokalizacjach w 6 miastach w kraju. Obecnie korzystają z nich konsumenci z Gdańska, Krakowa, Piaseczna, Poznania, Sopotu i Warszawy. Wkrótce dołączą do nich mieszkańcy kolejnych miast. Grupa Żabka chwali się, że jeszcze w pierwszym kwartale tego roku uruchomi kilkanaście nowych sklepów.

Z możliwości zrobienia szybkich zakupów w placówkach autonomicznych Żabki skorzystało już kilkanaście tysięcy osób. Kupujący przed wejściem do Żabka Nano muszę zeskanować kartę płatniczą w specjalnym terminalu. Przy pierwszej wizycie dodatkowo podaje się numer telefonu. To nań właśnie zostanie wysłany SMS z potwierdzeniem zakupów. Po zeskanowaniu karty drzwi otwierają się automatycznie. Wystarczy zebrać z półek potrzebne rzeczy i… wyjść.

Placówki wykorzystują system kamer, rozpoznający zdjęte z półek produkty. Dzięki temu z karty płatniczej ściągana jest określona suma pieniędzy. System nie identyfikuje klientów i nie zapamiętuje obrazu, co gwarantuje pełne zachowanie prywatności i bezpieczeństwo.

„Asortyment w placówkach Żabka Nano jest dostosowany do specyfiki lokalizacji i profilu klienta. W zależności od modelu, liczy od 450 do nawet 1500 produktów. W każdej Żabce Nano dostępne są produkty marek własnych Żabki, m.in. pożywne i zdrowe przekąski, soki i smoothie, dania gotowe oraz świeżo mielona kawa z ekspresu” – czytamy w komunikacie prasowym.

Grupa Żabka jest najszybciej rozwijającą się siecią spożywczą w Europie. Tylko w 2021 roku otwarto 1100 sklepów, dobijając do łącznej ich liczby na poziomie 7900.

„Skupiamy się na tym, by zapewniać wyjątkowe i wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe, łącząc świat cyfrowy z otoczeniem. Chcemy na nowo definiować szybkość zakupów” – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Trzymamy kciuki.

Źródło: Żabka

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.