Chińczycy szykują samochód elektryczny o zasięgu 1000 kilometrów

Maksym SłomskiSkomentuj
Chińczycy szykują samochód elektryczny o zasięgu 1000 kilometrów
W świecie samochodów motoryzacyjnych trwa wyścig o to, która firma jako pierwsza stworzy pojazd o jak najmniejszej liczbie wad typowych dla elektryków. Są już samochody o imponującej szybkości ładowania, skracającej czas ładowania w przedziale od 20 do 80% do zaledwie kilkunastu minut – wystarczy spojrzeć chociażby w stronę KIA EV6. Do tej pory nie powstał jednak samochód elektryczny o naprawdę dużym zasięgu. Jako pierwsi chcą go stworzyć Chińczycy.

Czytaj też: Ładowanie samochodów elektrycznych staje się droższe od tankowania benzyniaków

Elektryk Geely o zasięgu 1000 kilometrów

Po debiucie ogniw akumulatorowych Qilin trzeciej generacji typu cell-to-pack (CTP), ekspert ds. baterii z CATL, chińskiego przedsiębiorstwa projektowo-wytwórczego zajmującego się technologiami akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych podzielił się, która marka pojazdów elektrycznych będzie pierwszą, która ich użyje. Okazało się, że energooszczędne akumulatory zadebiutują początkowo w niedawno ogłoszonym Geely ZEEKR 009, a wkrótce potem w modelu ZEEKR 001, który ma zapewniać ponad 1000 km zasięgu na baterii

geely zeekr 001 2

Cena Geely ZEEKR 001 ma startować z poziomu zaledwie ok. 46 000 dolarów, czyli ok. 218 000 złotych za wariant podstawowy o zasięgu ok. 605 km. Pojazd ma legitymować się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h na poziomie 3,8 sekundy. Wszystko to za sprawą silnika o mocy ok. 536 KM oraz momencie obrotowym 768 Nm.

Zobacz również: Realny zasięg elektryków na autostradzie. Porównano 36 samochodów

Baterie Qilin w ZEEKR 001 o największym zasięgu mają ładować się w zaledwie 15 minut od poziomu 80 procent.

Geely ZEEKR 001 prezentowany był na China Auto Show 2022.

CATL to światowy lider w produkcji i rozwoju akumulatorów do samochodów elektrycznych, nie tylko w Chinach, gdzie ma swoją siedzibę, ale i na całym świecie. Już teraz jest największym na świecie producentem baterii i tendencja ta raczej się nie zmieni patrząc na raport zysków za II kwartał 2022 roku, który wykazał podwojenie zysków.

Źródło: CATL

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.