W listopadzie 2019 roku pociąg z Xi’an dotarł do Terminala w Gdańsku w przeciągu zaledwie 10 dni. 5 stycznia tego roku udało się pokonać kolejną barierę – w niedzielę na stację Hrubieszów LHS przyjechał pierwszy z bezpośrednich pociągów z Chin do Sławkowa. Z racji wykorzystania linii szerokotorowej przewożonych towarów nie trzeba było przeładowywać na granicy Unii Europejskiej.
„Cieszę się, że pociąg szybko i bezpiecznie dotarł do Polski, wykorzystując najdalej na Zachód wysuniętą linię szerokotorową. Dzięki temu rozszerzamy naszą ofertę transportową i logistyczną o kolejne produkty intermodalne. Wpisuje się to w strategię spółki, której celem jest dywersyfikacja przewozów i kierunków transportu” – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.
Pociągi z Xi’an do Sławkowa LHS docierać mają w przeciągu 10-12 dni. Będą to najdłuższe składy kontenerowe w Europie, których długość sięgać będzie 950 metrów. Trasa z Xi’an do Sławkowa liczy sobie 9477 kilometrów i biegnie przez Kazachstan, Rosję i Ukrainę. Towary dostarczone do polskiego Euroterminala Sławków mogą jechać pociągami dalej do Maddaloni we Włoszech, Szchwarzheide w Niemczech i wielu innych miejsc.
„Jestem przekonany, że obie trasy odegrają ważną rolę w rozwoju przewozów kolejowych na Nowym Jedwabnym Szlaku” – stwierdza Dariusz Sikora, członek zarządu do spraw handlu i eksploatacji PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.
Źródło: LHS