Elon Musk, szef firm Tesla i SpaceX, czasem dla dobra swoich inwestycji i pieniędzy inwestorów powinien trzymać język za zębami. Kontrowersyjny milioner znów wypalił ze słowami, które w sercach ludzi obracających sporą gotówką wzbudziły trwogę. Chodzi o wypowiedź w kontekście rentowności produkującej samochody Tesli oraz prognozowanej… marnej przyszłości firmy.
Elon Musk powiedział, że Tesla zbankrutuje, jeśli w ciągu 10 miesięcy nie będą miały miejsca poważne zmiany. Wizjoner uważa, że firmie skończy się gotówka, o ile nie zostaną dokonane niezbędne cięcia kosztów – zarówno na etapie produkcji pojazdów, jak i w wynagrodzeniach pracowniczych. Musk zapowiada, że jego firma i każdy, choćby najmniejszy z jej wydatków znajdą się pod lupą.
W posiadanie maila wysłanego przez CEO Tesli do pracowników weszły serwisy Reuters i Electrek. W wiadomości można wyczytać, że rewolucja jest niezbędna, nawet pomimo podniesienia kapitału zakładowego firmy do 2.7 miliarda dolarów, które miało miejsce z początkiem maja tego roku.
W pierwszym kwartale 2019 roku Tesla wykazała stratę na poziomie 702 milionów dolarów. Jeszcze w kwietniu Musk zapowiadał, że firma będzie musiała przemyśleć swoją strategię od podstaw.
Sytuacji biznesu Elona Muska nie poprawia wciąż dość kiepskie tempo produkcji nowych samochodów. Tesla Model 3 pomimo ogromnego zainteresowania wciąż trafia w ręce nabywców stanowczo zbyt wolno. Samochody tej marki zajmują również ostatnie miejsca w rankingach awaryjności, co świadczy nie tylko o kiepskiej kontroli jakości, ale także oszczędnościach powziętych przez producenta na etapie budowania pojazdów.
Oczywiście Tesla nie jest jedynym biznesem Muska, ale ten może nie chcieć wiecznie dopłacać do produkcji samochodów. Wartość Tesli spada nieprzerwanie od stycznia tego roku i jeśli nie uda się odzyskać wiary inwestorów w sukces, to biznes wpadnie w niemałe tarapaty. Jak długo można bowiem opierać wartość firmy niemal wyłącznie na populistycznych wypowiedziach?
Wartość firmy Tesla na przestrzeni lat. Źródło: Macrotrends
Źródło: Electrek, Reuters