Elon Musk zdradził nieco więcej na temat przyszłości internetu Starlink

Aleksander PiskorzSkomentuj
Elon Musk zdradził nieco więcej na temat przyszłości internetu Starlink
Elon Musk postanowił zdradzić nieco więcej na temat przyszłości Starlink oraz rozwoju samej usługi. Obecnie z internetu satelitarnego SpaceX korzysta już ponad 10 tys. osób. Ta liczba będzie sukcesywnie rosła – tak samo, jak i prędkość, która będzie oferowana przez internet Elona Muska. Na postępy trzeba będzie jednak jeszcze chwilę poczekać.

Starlink będzie dwa razy szybszy

Obecnie wysoko nad chmurami pracuje już 1000 małych satelitów Starlink – ich liczba będzie się sukcesywnie zwiększać wraz z czasem. Usługa beta internetu satelitarnego oferuje użytkownikom na terenie USA, Kanady i Wielkiej Brytanii prędkość na poziomie około 100 Mb/s. Jeszcze w 2021 roku ta prędkość ma wzrosnąć do 300 Mb/s. Oznaczałoby to potrojenie obecnej prędkości, co samo w sobie wygląda naprawdę imponująco.

W 2021 roku Starlink ma także doczekać się ulepszeń związanych z opóźnieniami przesyłu danych – te zostaną zmniejszone do około 20 milisekund. To dwa razy szybciej niż w przypadku obecnie działającego systemu.

Ile satelitów zostanie wysłanych w kosmos?

Elon Musk twierdzi, iż do końca 2021 roku SpaceX będzie w stanie umieścić na orbicie Ziemi taką liczbę satelitów, która zapewni zasięg większości mieszkańców Ziemi. Nasza planeta ma być w pełni pokryta sygnałem od Starlink już w 2022 roku.

W ostatnim czasie poznaliśmy polskie ceny usługi Starlink i trzeba przyznać, że mogą one zwalać z nóg. Z drugiej strony jednak, w przypadku osób mieszkających na terenach mało zaludnionych oraz poza dużymi miastami, Starlink może być prawdziwym zbawieniem.

Szacuje się, że Starlink może ostatecznie wygenerować około 50 miliardów dolarów rocznego przychodu i zagarnąć dla siebie nawet kilka procent udziałów w globalnym rynku telekomunikacyjnym.

Źródło: DT / fot. SpaceX – Unsplash

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.