Huawei będzie tworzyć samochody elektryczne? Firma ma nowy pomysł

Aleksander PiskorzSkomentuj
Huawei będzie tworzyć samochody elektryczne? Firma ma nowy pomysł
{reklama-artykul}
Jak donosi serwis Reuters, Huawei może obrócić się w kierunku tworzenia samochodów elektrycznych pod własną marką. Chińczycy mieliby w 2021 roku wprowadzić na rynek kilka modeli – podały cztery różne źródła. Skąd taka decyzja? Najwyraźniej Huawei bada wszystkie możliwe opcje, które w pewien sposób pozwoliłyby marce uwolnić się od sankcji nałożonych przez Stany Zjednoczone.

Huawei stworzy własny samochód?

Huawei Technologies ma obecnie prowadzić rozmowy z państwową firmą Changan Automobile oraz innymi producentami samochodów – w celu wykorzystania ich fabryk do produkcji pojazdów elektrycznych. O sytuacji donoszą dwie osoby, które mają znajdować się blisko chińskiego producenta.

Plan Huawei może zapowiadać istne trzęsienie ziemi u Chińczyków – biorąc pod uwagę, że sankcje nałożone przez USA trwają już dwa lata i nie wygląda na to, aby miały się one skończyć w najbliższym czasie. Sankcje Stanów Zjednoczonych dotykają kluczowych łańcuchów dostaw Chińczyków, co finalnie zmusiło Huawei do sprzedania części swojego biznesu mobilnego.

Rzecznik Huawei w odpowiedzi na tekst serwisu Reuters zaprzeczył, iż firma planuje projektować pojazdy elektryczne pod własną marką.

huaweiev2
fot. instalki.pl

„Huawei nie jest producentem samochodów. Dzięki ICT dążymy do tego, aby być zorientowanym na dostarczanie usług do nowoczesnych samochodów cyfrowych oraz komponentów, które pozwolą producentom zwiększyć ich możliwości” – przekazała chińska marka.

Jedno ze źródeł twierdzi, że dotychczasowy szef konsumenckiej grupy biznesowej Huawei, Richard Yu, miałby stanąć na czele zupełnie nowego projektu.

Chińskie firmy technologiczne we wszystkich przypadkach odmówiły komentarza w opisywanej sprawie.

Nie zmienia to jednak faktu, że coraz więcej marek z Państwa Środka skupia się na rynku pojazdów elektrycznych i ta ewolucja będzie tylko i wyłącznie postępować. Podobnie, jak sprzedaż „elektryków” na całym świecie.

Źródło: Reuters / fot. chutternsnap – Unsplash

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.