Dziś w Warszawie podczas konferencji prasowej firma Philip Morris International ogłosiła nową inwestycję w Polsce na ponad miliard złotych, która obejmie produkcję wkładów tytoniowych do podgrzewania w fabryce w Krakowie. Producent zainaugurował również wprowadzenie na nasz rynek systemu podgrzewania tytoniu IQOS ILUMA.
Potężna inwestycja PMI w Polsce
Philip Morris International w 2016 r. zapoczątkował rewolucję w branży tytoniowej. Firma ma ambitne plany, zamierza całkowicie wygasić tradycyjne papierosy, zastępując je produktami bezdymnymi, które mają być alternatywą dla pełnoletnich osób palących, niż dalsze palenie papierosów.
Do tej pory w badania naukowe, rozwój technologii i komercjalizację innowacyjnych systemów bezdymnych, firma zainwestowała ponad 10,5 miliarda dolarów.
„Polska zawsze odgrywała dla nas strategiczną rolę. Od 1996 r. zainwestowaliśmy nad Wisłą już blisko 25,5 mld zł. Te inwestycje uwzględniają m.in. naszą fabrykę w Krakowie oraz jej stałą modernizację, a także rozwój naszego krakowskiego centrum, świadczącego usługi biznesowe dla wielu rynków. Dziś mam zaszczyt poinformować, że Philip Morris International podjął decyzję o nowej inwestycji. Chcemy, żeby produkcja nowej generacji wkładów tytoniowych do podgrzewania, w tym wkładów do IQOS ILUMA, odbywała się w naszej fabryce w Krakowie, która już dzisiaj należy do największych na świecie. Szacujemy, że ta inwestycja na ponad miliard złotych pozwoli stworzyć wiele nowych, wysoce wyspecjalizowanych miejsc pracy. O szczegółach nowej inwestycji poinformujemy w nadchodzących miesiącach” – powiedział podczas wystąpienia dla mediów Michał Mierzejewski, Prezes Philip Morris International na obszar Europy Północno-Wschodniej.
„Jak wielokrotnie podkreślał Jacek Olczak, CEO Philip Morris International, miejsce papierosów jest w muzeum. Chcąc osiągnąć ten cel, dorośli palacze, którzy nie zrywają z nałogiem, powinni mieć dostęp do lepszych, mniej szkodliwych alternatyw dla papierosa. Niezależnie od tego, o jakiej kategorii takich produktów mówimy: czy będą to produkty doustne, jak snus czy saszetki nikotynowe, czy podgrzewany tytoń, czy też e-papierosy – każda z nich dla pełnoletniego palacza jest lepsza, niż dalsze palenie papierosów.” – dodał Michał Mierzejewski.
Prezes Philip Morris International przypomniał, że w Polsce papierosy pali prawie 29%, a około 5% korzysta z IQOS-a, nadal najpopularniejszego systemu podgrzewania tytoniu. Według firmy, użytkownicy podgrzewaczy to niemal wyłącznie byli palacze, którzy odeszli od papierosów dzięki nowym technologiom.
Koncern nie zdradził, ile dokładnie nowych miejsc pracy powstanie w krakowskim zakładzie. Wiadomo natomiast, że wkłady tytoniowe produkowane w Polsce trafią na rynek krajowy, jak i na eksport.
Nowy IQOS trafia do sprzedaży
Polska jest kolejnym rynkiem, na którym dostępny będzie system podgrzewania tytoniu IQOS ILUMA. Urządzenie debiutuje w trzech odsłonach: IQOS ILUMA, IQOS ILUMA ONE oraz IQOS ILUMA PRIME.
Jak informuje producent, w urządzeniach z tej serii zastosowano technologię SMARTCORE INDUCTION SYSTEM, która podgrzewa tytoń bez jego spalania indukcyjnie i od wewnątrz: bez ostrza grzewczego, bez dymu, bez popiołu i bez konieczności czyszczenia urządzenia z pozostałości tytoniu.
Jak działa system? IQOS ILUMA podgrzewa tytoń bez jego spalania, wytwarzając aerozol nikotynowy zawierający mniej szkodliwych substancji chemicznych w porównaniu z papierosem. Urządzenie nie wydziela dymu ani popiołu, a emitowany przez nie aerozol ma mieć znacznie mniej intensywny zapach niż dym papierosowy.
Najważniejsze informacje o urządzeniach IQOS ILUMA:
IQOS ILUMA – obudowę wykonano z anodowanego aluminium. Wygląd zbliżony do poprzedniej generacji urządzeń IQOS. Występuje w pięciu kolorach, wraz z dodatkowymi akcesoriami, takimi jak pierścienie mocujące czy wymienne nakładki.
IQOS ILUMA ONE – bardziej kompaktowe i jednoczęściowe urządzenie, które pozwala na 20-krotne użycie bez konieczności ładowania pomiędzy użyciami.
IQOS ILUMA PRIME – flagowy podgrzewacz o najbardziej zaawansowanym designie. Obudowa wykonana z połączenia aluminium z tekstylnymi lub skórzanym elementami. Występuje w czterech wersjach kolorystycznych, z możliwością dalszej personalizacji przy użyciu akcesoriów oraz dostosowaniu niektórych funkcji urządzenia dzięki aplikacji mobilnej.
Źródło: PMI