Samochody elektryczne mają fatalną prasę jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju samozapłony i pożary. Poczytność wiadomości na temat takich incydentów jest gigantyczna, a komentarze im towarzyszące są jednoznacznie kpiące. Internauci śmieją się z elektryków przy każdej takiej sytuacji, całkowicie ignorując statystyki wskazujące na to, że to auta spalinowe płoną częściej. Dość powiedzieć, że w Ameryce Północnej KIA i Hyundai wycofują 113 tysięcy aut z dróg publicznych ze względu na ryzyko samozapłonu. Rusza akcja serwisowa na olbrzymią skalę.
Kia Hyundai wycofują 113 tysięcy aut – trafią na serwis
Hyundai Motors i KIA poinformowały w miniony czwartek, że wycofują z dróg ponad 113000 nowych pojazdów w Ameryce Północnej z powodu zagrożenia pożarowego. Właścicieli wezwano do parkowania aut na zewnątrz i z dala od budowli w oczekiwaniu na naprawę usterki.
Akcja serwisowa dotyczy ok. 63000 samochodów Hyundai i ok 50700 KIA ze Stanów Zjednoczonych i Kanady, z lat modelowych:
- Hyundai Palisade 2023/2024
- Hyundai Tucson 2023
- Hyundai Sonata 2023/2024
- Hyundai Elantra 2023/2024
- Hyundai Kona 2023/2024
- KIA Soul 2023
- KIA Sportage 2023
Hyundai przekazał dealerom, że powinni zapewnić samochód zastępczy klientom, którzy nie czują się bezpiecznie w swoim aucie. Co ciekawe, na okres aż do momentu naprawy ich pojazdu. Koncern zakomunikował ponadto, że jeśli właściciele aut poczują zapach spalenizny, powinni niezwłocznie odholować pojazd do najbliższego dealera i uruchamiać go.
Usterki KIA i Hyundai wymagające naprawy
Koreańscy producenci samochodów stwierdzili, że elektroniczne sterowniki zespołu pompy olejowej Idle Stop & Go mogą zawierać uszkodzone elementy elektryczne. Te z kolei mogą powodować przegrzanie się pompy. Właściciele pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności wizyty w warsztacie pod koniec września. Dealerzy sprawdzą w nich i w razie potrzeby wymienią elektryczny sterownik pompy oleju.
KIA poinformowała, że otrzymała sześć doniesień o potencjalnie powiązanych zdarzeniach termicznych, ale nie odnotowano żadnych wypadków ani obrażeń u ludzi. Hyundai zarejestrował cztery podobne zgłoszenia. Producenci samochodów poinformowali National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), że wadliwa część została wyeliminowana z produkcji w marcu.
Źródło: USA Today