Konstrukcja przebywała w powietrzu nieco ponad 6 godzin, co jednocześnie jest rekordem Stratolaunch w zakresie długości samego lotu.
Stratolaunch rozwiązał swoje problemy
Samolot transportowy Roc od Stratolaunch posiada rozpiętość skrzydeł większą od boiska piłkarskiego. Firma już po raz drugi wykonała udany lot testowy, który położył podwaliny pod kolejne misje zakładające testy “zrzutowe” statku naddźwiękowego Talon.
Na razie samemu samolotowi udało się wystartować ze wschodniej Kalifornii osiągając pułap 22500 stóp (około 6860 metrów).
fot. Stratolaunch
Roc ma być swoistą odpowiedzią między innymi na technologie rozwijane chociażby przez Virgin Orbit. Coraz większa liczba producentów interesuje się możliwościami stworzenia konstrukcji samolotu, której zadaniem będzie wyniesienie w powietrze innej konstrukcji – ta podwieszona pod skrzydłami będzie “uwalniać się” w trakcie lotu i osiągać pułap ziemskiej orbity, wynosząc ładunki cargo w przestrzeń kosmiczną. Przynajmniej to wszystko miałoby tak wyglądać na papierze. W rzeczywistości może być różnie.
Firma Stratolaunch pierwotnie została stworzona przez Paula Allena, w 2011 roku. Allen był również współzałożyciele Microsoftu. Początkowym celem Stratolaunch było wystrzelenie rakiet w kosmos z powietrza. Allen zmarł niespodziewanie w 2018 roku, a od tamtej pory Stratolaunch działa pod firmą Cerberus Capital Management.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Stratolaunch zaoferuje swoim klientom skuteczny dostęp do przestrzeni kosmicznej.
Źródło: Stratolaunch / fot. Stratolaunch