Nowoczesne pociągi PKP Intercity bez ciepłych posiłków
Pozwolę sobie przypomnieć, jak wygląda na wizualizacji najnowszy skład zamówiony przez PKP.
Ładnie prawda? No to czytajcie dalej.
Uwagę wielu osób zwrócił fakt, że w futurystycznie prezentujących się składach nie ma wagonu restauracyjnego. Jego miejsce zajmie w wagonach typu „Combo” strefa z automatami vendingowymi. To właśnie w tych wagonach znajdą się też miejsca dla osób z niepełnosprawnością, matek z dziećmi i przedział konduktorski. Czy PKP uznało, że automat z batonami zastąpi podróżnym ciepłe posiłki? Najpewniej tak.
PKP Intercity podaje, że nie zmieni specyfikacji zamówienia i nie dopisze niczego o części gastronomicznej, o czym donosi serwis nakolei.pl.
„Należy podkreślić, że zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP Intercity S.A. na obecnym etapie projektu nie ma możliwości dokonania zmian w warunkach zamówienia trwającego postępowania zakupowego składów push-pull, ponieważ wprowadzenie tak istotnej zmiany podwyższyłoby znacząco wartość przetargu, a także byłoby przesłanką do jego unieważnienia” – podał Wiceminister Infrastruktury Andrzej Bittel.
Wiceminister jednocześnie zwraca uwagę, że dodanie takiego wagonu najpewniej przekroczyłoby nacisk osiowy w pojeździe. Konstrukcja nie jest do niego przystosowana, pomimo że w innych krajach Europy jednostki push-pull takowe wagony mają.
PKP ma kuriozalne rozwiązanie
Wiceminister infrastruktury z rozbrajającą szczerością przyznaje, że do nowoczesnego pociągu da się podłączyć klasyczny wagon restauracyjny – prawdopodobnie pomiędzy pierwszym wagonem piętrowym „Uni” i elektrowozem. PKP Intercity już to zweryfikowało, a po analizie biznesowej upewni się, czy warto to zrobić.
Teraz zobaczcie, jak wygląda klasyczny wagon restauracyjny.
Wagon restauracyjny 406A. | Źródło: Wikipedia
Wagon ten może się rozpędzić do prędkości 200 km/h, jaką po zmodernizowanej infrastrukturze torowej mają poruszać się piętrowe składy.
A teraz wyobraźcie sobie jak będzie wyglądał nowoczesny pociąg ze starym wagonem… Mniej więcej tak jak Shinkansen z wszczepioną w środek Bipą.
Źródło: Nakolei.pl