Panie nie chcą kupować samochodów elektrycznych

Maksym SłomskiSkomentuj
Panie nie chcą kupować samochodów elektrycznych
Utarło się przekonanie, że pośród miłośników motoryzacji przeważają mężczyźni. Nie posiadam na to żadnych statystyk, ale wydaje mi się, że przeświadczenie to jest zgodne ze stanem faktycznym. Co więcej, to panowie w Internecie dają przeważnie upust swoim emocjom w zakresie krytyki samochodów elektrycznych. W tym kontekście dość ciekawie prezentują się dane na temat sprzedaży tych pojazdów w podziale na płeć. Niezmiennie do zakupu aut elektrycznych trudniej nakłonić płeć piękną.

Sprawdź: Nowe auta służbowe tylko elektryczne. Koniec dobrowolności

Kobiety nie chcą samochodów elektrycznych?

S&P Global Mobility opublikowało swoje najnowsze badanie dotyczące posiadania pojazdów elektrycznych. Konkluzja jest bardzo czytelna: kobiety mają problem z samochodami elektrycznymi, czy raczej: producenci aut mają problem ze sprzedawaniem elektryków paniom.

„Brak atrakcyjności aut elektrycznych wśród kobiet jest z pewnością problemem dla tych nowych marek, które dopiero walczą o wywalczenie swojej pozycji na rynku. Pokazuje to również, że uznani producenci mają niemałe problemy z dotarciem ze swoją nową ofertą do kobiet” – stwierdzono. To niemały problem bowiem zakaz sprzedaży samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 roku został już przegłosowany.

Polecamy: Niemcy przyjechali Teslą do Polski. Mają dość samochodów elektrycznych

Korzystając z uzyskanych przez siebie danych rejestracyjnych pojazdów z 2022 roku, S&P Global Mobility obliczyło, że około 41,2 procent nowych rejestracji samochodów osobowych w USA dotyczyło kobiet. Odsetek ten spada do zaledwie 28 procent jeśli chodzi o rejestrację samochodów elektrycznych. Zaznaczono, że pośród czterech przeanalizowanych marek (Tesla, Polestar, Rivian, Lucis) największym zainteresowaniem wśród kobiet cieszyła się Tesla – stanowiły one 33,1 procent nabywców aut tej marki.

Skąd taka sytuacja wśród kobiet?

Kobiety stanowią niewielki wycinek klientów na samochody bardzo drogie – ekskluzywne i supersportowe. W 2015 roku Reuter podawał, że kobiety stanowiły zaledwie 10 procent wszystkich klientów Lamborghini i Ferrari. Samochody elektryczne są droższe niż odpowiedniki z silnikami spalinowymi i często są samochodami z wyższego segmentu rynku. Cena może, choć nie musi być czynnikiem decydującym o zakupie. do wyższej części rynku. Cena może zatem być czynnikiem stojącym za trendem.

Przeczytaj: Ile kosztuje ładowanie samochodów elektrycznych w 2023? Policzyłem to i jestem przerażony

„To, że kobiety nie kupują samochodów elektrycznych rodzi więcej pytań, niż daje odpowiedzi. Kobiety zdają się mieć większe obawy związane z zasięgiem i… bezpieczeństwem. Marki muszą dużo więcej edukować kierowców” – uważa dyrektor ds. różnorodności w firmie S&P Global Mobility, Marc Bland.

Źródło: S&P Global Mobility, zdj. tyt. Orlen

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.