Sprawdź: Nowe auta służbowe tylko elektryczne. Koniec dobrowolności
Kobiety nie chcą samochodów elektrycznych?
S&P Global Mobility opublikowało swoje najnowsze badanie dotyczące posiadania pojazdów elektrycznych. Konkluzja jest bardzo czytelna: kobiety mają problem z samochodami elektrycznymi, czy raczej: producenci aut mają problem ze sprzedawaniem elektryków paniom.
„Brak atrakcyjności aut elektrycznych wśród kobiet jest z pewnością problemem dla tych nowych marek, które dopiero walczą o wywalczenie swojej pozycji na rynku. Pokazuje to również, że uznani producenci mają niemałe problemy z dotarciem ze swoją nową ofertą do kobiet” – stwierdzono. To niemały problem bowiem zakaz sprzedaży samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 roku został już przegłosowany.
Polecamy: Niemcy przyjechali Teslą do Polski. Mają dość samochodów elektrycznych
Korzystając z uzyskanych przez siebie danych rejestracyjnych pojazdów z 2022 roku, S&P Global Mobility obliczyło, że około 41,2 procent nowych rejestracji samochodów osobowych w USA dotyczyło kobiet. Odsetek ten spada do zaledwie 28 procent jeśli chodzi o rejestrację samochodów elektrycznych. Zaznaczono, że pośród czterech przeanalizowanych marek (Tesla, Polestar, Rivian, Lucis) największym zainteresowaniem wśród kobiet cieszyła się Tesla – stanowiły one 33,1 procent nabywców aut tej marki.
Skąd taka sytuacja wśród kobiet?
Kobiety stanowią niewielki wycinek klientów na samochody bardzo drogie – ekskluzywne i supersportowe. W 2015 roku Reuter podawał, że kobiety stanowiły zaledwie 10 procent wszystkich klientów Lamborghini i Ferrari. Samochody elektryczne są droższe niż odpowiedniki z silnikami spalinowymi i często są samochodami z wyższego segmentu rynku. Cena może, choć nie musi być czynnikiem decydującym o zakupie. do wyższej części rynku. Cena może zatem być czynnikiem stojącym za trendem.
Przeczytaj: Ile kosztuje ładowanie samochodów elektrycznych w 2023? Policzyłem to i jestem przerażony
„To, że kobiety nie kupują samochodów elektrycznych rodzi więcej pytań, niż daje odpowiedzi. Kobiety zdają się mieć większe obawy związane z zasięgiem i… bezpieczeństwem. Marki muszą dużo więcej edukować kierowców” – uważa dyrektor ds. różnorodności w firmie S&P Global Mobility, Marc Bland.
Źródło: S&P Global Mobility, zdj. tyt. Orlen