Jak działa bezobsługowa Żabka Nano?
Żabka Nano wykorzystuje ciekawą metodę autoryzacji i płatności za zakupy, wdrożoną we współpracy z Adyen. Wstęp do placówki możliwy jest przy wykorzystaniu karty płatniczej – klient przed wejściem do Żabki Nano przykłada ją do terminala. Przy pierwszej wizycie podaje numer telefonu, na który otrzyma SMS z potwierdzenia zakupów. Po wykonaniu tej czynności, drzwi otworzą się automatycznie. Gdy klient będzie już w środku, zakupy zajmą mu tylko chwilę – wystarczy, że weźmie z półki wybrane produkty i wyjdzie.
Zamontowany w Żabce Nano system kamer, wykorzystujący algorytmy m.in. machine learning, rozpozna zdjęte z półek produkty, naliczy odpowiednią kwotę, po czym automatycznie sfinalizuje płatność za pomocą wykorzystanej przy wejściu do Żabki Nano karty płatniczej. Jak czytamy w oficjalnym komunikacje, system nie identyfikuje klientów, nie zapamiętuje również obrazu, co ma gwarantować zachowanie prywatności i bezpieczeństwo.
Asortyment w Żabce Nano w Decathlonie jest dostosowany do specyfiki lokalizacji i profilu klienta. Znajdzie się w nim w sumie około 450 produktów, a wśród nich m.in. przekąski, soki i smoothie, dania gotowe czy świeżo mielona kawa z ekspresu. W czasie ograniczeń pandemicznych w Żabce Nano będzie mogła przebywać jedna osoba.
Z okazji otwarcia pierwszej bezobsługowej Żabki Nano w Decathlonie w Piasecznie obie sieci przygotowały dla swoich klientów atrakcyjne promocje. Świeżo mielona, gorąca kawa z ekspresu lub roślinny batonik marki własnej Plant Hunter dostępne będą w cenie 1 zł. Dodatkowo, do każdych zakupów, klienci otrzymają darmową płynną przekąskę Foodini. Pierwszych 200 klientów Żabki Nano otrzyma także karty przedpłacone o wartości 50 zł na zakupy w sklepach Decathlon. Planowana jest także specjalna akcja marketingowa.
Żabka Nano została stworzona w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future, który łączy w sobie trzy elementy: zarządzanie i wyszukiwanie innowacji, przekuwanie ich na nowe produkty i usługi oraz ich komercjalizację.
Źródło: Żabka