Amazon postanowił wykorzystać własne technologie, aby tchnąć ducha innowacyjności w całe wydarzenie. Gospodarzem wydarzenia była asystentka głosowa Alexa, która nie tylko poprowadziła otwarcie spotkania, ale była również odpowiedzialna za zapowiedzi pomiędzy poszczególnymi prelekcjami.
Alexa, kiedy w Polsce?
Z perspektywy zwykłego konsumenta najciekawsze okazały się zagadnienia związane z Alexą. W Polsce prężnie działa Asystent Google więc pytanie o polskojęzyczną wersję Alexy nasuwa się samo. Niestety wciąż nie wiemy czy Amazon planuje wprowadzenie tej technologii do naszego kraju, ani kiedy to nastąpi. Oczywiście jest na co czekać, bowiem z roku na rok możliwości asystenta głosowego są coraz większe.
Podczas konferencji mieliśmy okazję zwiedzić inteligentny dom zarządzany przez Alexę. Specjalnie nie użyłem określenia „dom przyszłości”, bo w praktyce z takich rozwiązań już teraz korzystają setki tysięcy użytkowników na całym świecie.
Wyposażając dom w głośniki Amazon Echo i serię czujników, kontrolerów i urządzeń można naprawdę ułatwić wiele prozaicznych czynności. Alexa pozwala sterować oświetleniem, roletami, uruchomić robota odkurzającego, włączyć ulubiony serial, czy piosenkę – wszystko za pomocą głosu. Dzięki kilku prostym poleceniom asystentka Amazon zmienia wnętrze w innowacyjną przestrzeń.
Amazon, oprócz urządzeń konsumenckich, tworzy również nowoczesne rozwiązania w robotyce, które wspierają pracowników firmy w Centrach Logistyki E-Commerce na całym świecie. Tylko w Polsce firma wykorzystuje ponad 3500 urządzeń Amazon Robotics.
W tym roku organizatorzy Innovation@Amazon zaprosili gościa specjalnego – Stefano La Rovere, regionalnego menedżera ds. inżynierii w Centrum Badań i Rozwoju Amazon. Podczas prelekcji przedstawił on historię nowoczesnych urządzeń w Amazon – od pierwszej koncepcji robotów po współczesne technologie wykorzystywane w globalnej sieci logistycznej.
Miejmy nadzieję, że w najbliższej przyszłości również klienci z Polski będą mogli w pełni wykorzystać możliwości rozwiązań konsumenckich Amazon. Na razie musimy zadowolić się Alexą w języku angielskim, dostępem do Prime Video i możliwością zakupów w niemieckim oddziale sklepu, który został dostosowany do polskich klientów.