Poważna wada bezkasowych sklepów. Klient w Poznaniu uwięziony

Maksym SłomskiSkomentuj
Poważna wada bezkasowych sklepów. Klient w Poznaniu uwięziony
W Polsce powstają kolejne sklepy bezobsługowe. Ten wydawać by się mogło genialny sposób na obejście zakazu handlu w niedzielę i umożliwienie Polakom robienia zakupów także w tym dniu tygodnia realizowany jest m.in. przez firmę Take&GO, która swoją pierwszą placówkę bez pracowników otwarła przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu. Sklep ten trafił właśnie po raz kolejny na usta wielu Poznaniaków za sprawą, która miała w nim miejsce w tym tygodniu.

Kobieta przechodząca ulicą Półwiejską obok sklepu Take&GO zauważyła w środku mężczyznę, który był w nim… uwięziony. Jak relacjonuje serwis epoznan.pl, obok placówki stała też inna zdenerwowana kobieta, która próbowała dodzwonić się na infolinię firmę. Przechodząca obok pani nie namyślała się długo i weszła do sklepu, pomagając przy tym wyjść mężczyźnie. Ten nie mógł go opuścić, gdyż… rozładował mu się smartfon.

W tym miejscu wypada powiedzieć jak działają sklepy takie jak Take&GO. Osoba pragnąca zrobić zakupy w bezobsługowym sklepie musi mieć na swoim smartfonie aplikację, za pomocą której wchodzi się do sklepu, kasuje poszczególne towary, płaci, a później także opuszcza sklep. Sytuację w rozmowie z WTK wyjaśniał Przemysław Kozera, przedstawiciel firmy Take&GO.

„Potwierdzamy, że jeden z naszych klientów przez krótki czas nie potrafił opuścić sklepu z powodu rozładowanego telefonu. Był to pierwszy taki przypadek. Sklep w podobnych sytuacjach można opuścić stosując się do instrukcji na ekranach kasowych, korzystając z zakładki FAQ. Znajdują się tam wszystkie niezbędne informacje, również te jak postępować w sytuacjach problemowych. Do ewakuacji w sytuacjach kryzysowych służy duży zielony przycisk umieszczony na ścianie przy wyjściu”, tłumaczy Przemysław Kozera.

Moim zdaniem firmy prowadzące sklepy bezobsługowe powinny lepiej informować konsumentów w kwestii tego, co powinni oni robić w sytuacji awaryjnej. Nie sądzę, aby w przypadku pożaru, w panice, ktokolwiek miał czas na czytanie instrukcji na ekranie kasy – informacja o sposobie ewakuacji powinna być moim zdaniem umieszczona w czytelnym miejscu, od razu po pierwszym uruchomieniu aplikacji przez użytkownika.

Korzystaliście już kiedyś ze sklepu bezobsługowego? Jak wrażenia?

PS Przypominam, że jedyne niedziele handlowe w 2020 roku, w które można swobodnie robić zakupy, przypadają na:

  • 26 stycznia 2020
  • 5 kwietnia 2020
  • 26 kwietnia 2020
  • 28 czerwca 2020
  • 30 sierpnia 2020
  • 13 grudnia 2020
  • 20 grudnia 2020

Źródło: WTK

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.