Pożar elektroniki na pokładzie United Airlines
Jak donoszą amerykańskie media, samolot United Airlines lecący z San Diego został zmuszony do powrotu po wybuchu pożaru na pokładzie. Boeing 737 MAX 8 (UA 2664) wystartował z międzynarodowego lotniska w San Diego i leciał do portu lotniczego Newark-Liberty, krótko po godzinie 07:00 we wtorek rano. Początkowo zgłaszano, że groźny incydent dotyczył pożaru laptopa, ale później potwierdzono, że dym pochodził z zewnętrznego akumulatora.
Pasażerowie znajdujący się na pokładzie relacjonowali, że tuż po starcie w kabinie pierwszej klasy pojawiła się duża ilość dymu. Jeden z pasażerów rzucił dymiący przedmiot na ziemię. Członkowie załogi samolotu w porę zareagowali i z powodzeniem ugasili pożar umieszczając przedmiot w ognioodpornej torbie. Rzecznik lotniska potwierdził, że Boeing 737 MAX 8 wrócił bezpiecznie i zdarzenie nie wpłynęło na inne operacje lotnicze.
There were some frightening moments today aboard a United Airlines flight from San Diego to Newark, New Jersey when a laptop battery pack caught fire in the cabin, injuring at least four people. pic.twitter.com/9ImIGFdEsi
— CBS Evening News (@CBSEveningNews) February 8, 2023
Maszyna bezpiecznie wróciła na międzynarodowe lotnisko w San Diego, gdzie czekał personel ratunkowy. Na podstawie zdjęć z incydentu można było zobaczyć, że samolot United Airlines otoczony został przez co najmniej pięć karetek pogotowia i wozy strażackie.
Straż pożarna potwierdziła, że zidentyfikowała źródło pożaru jako zewnętrzny zestaw baterii, który zawierał baterię litowo-jonową. Zestaw był podłączony do telefonu komórkowego pasażera.
Jaki powerbank można zabrać na pokład samolotu?
Jak widać, elektronika przewożona na pokładzie samolotu może być bardzo niebezpieczna, dlatego warto pamiętać, aby korzystać z certyfikowanych powerbanków sprawdzonych i renomowanych producentów.
Więcej informacji na temat oficjalnych wytycznych znajdziecie w tym artykule: Jaki powerbank do samolotu? Sprawdź oficjalne wytyczne linii lotniczych
W USA baterie o pojemności powyżej 100 watogodzin można wnosić na pokład wyłącznie w bagażu podręcznym. Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) ostrzega, że uszkodzonych lub wycofanych akumulatorów nie należy przewozić samolotem.
Źródło: Simple Flying