Nie przegap: Brum brum z głośniczków to nowy trend w motoryzacji elektrycznej
Zakaz wjazdu elektrykiem na parking galerii handlowej Madison
Przedstawiciele gdańskiej galerii handlowej Madison zakazali wjazdu na parking podziemny samochodom elektrycznym. Z wjazdu wykluczone są również auta z instalacją gazową. O ile drugie obostrzenie wynika z niewydolności systemu wentylacyjnego w obliczu konieczności poradzenia sobie z nadmiarem gazu, to w przypadku elektryków chodzi o trudne do opanowania pożary ich baterii.
Spółka TFG Asset Management, będąca zarządcą Madison Park, podobny zakaz wprowadziła także w Cube Office Park.
Dziennikarze serwisu Moto Trójmiasto zwracają uwagę na fakt, iż jakiś czas temu nieopodal Trójmiasta spłonął elektryczny Mercedes, a akcja gaśnicza strażaków trwała aż 21 godzin. Przez kilkanaście godzin zastępy musiały studzić jego baterię. To wydarzenie mogło przelać czarę goryczy i pomóc podjąć decyzję o wdrożeniu zakazu.
Takich zakazów będzie coraz więcej
W przyszłości możemy spodziewać się coraz większej liczby podobnych zakazów. Samochodów elektrycznych w garażach boją się nie tylko właściciele centrów handlowych, ale także wspólnoty mieszkaniowe. Doskonale pokazuje to opisywany przez nas jakiś czas temu przypadek pana Tomasza, który bezskutecznie walczy o możliwość zainstalowania ładowarki dla swojego samochodu przy miejscu parkingowym w garażu wielostanowiskowym, które do niego należy.
Suma gwarancyjna ubezpieczenia OC wynosi 1 050 000 euro w przypadku szkód na mieniu oraz 5 210 000 euro w przypadku szkód na osobach. Pierwsza z kwot może okazać się stanowczo zbyt mała w sytuacji, gdy w wyniku pożaru ucierpi kilka drogich aut oraz nieruchomość, we wnętrzu której zaparkowany był pojazd.
Przypominam, że to auta spalinowe płoną częściej od elektryków, jednakże samochody elektryczne są znacznie trudniejsze w gaszeniu. Co więcej, już po ugaszeniu wraku istnieje ryzyko wystąpienia ponownego samozapłonu.
Źródło: moto3m